Rejseforsikring

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kapper
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02.12.2021 15:02:59

Rejseforsikring

Indlæg af Kapper » 08.06.2023 09:14:12

Hej

Jeg flyttede til Holland i Februar og arbejder og er fuldt intrigeret i Holland, med egen bolig, bil, sygeforsikring også videre.

Jeg benytter mig derfor af EU Reglner og min kone og barn (Thailand, netop fået Visum Type C for 3 måneder - ansøgt efter EU regler.
Så der var ingen økonomiske dokumentations krav eller Rejseforsikring der skulle vises frem..

Men - går jeg nu og er ubekymret - når jeg frygter at stå i lufthavnen med dem og de efterlyser en rejseforsikring ved tjeck in eller Schengen border i Schiphol ( som jeg har hørt et rygte om er ret strenge )

eller skal jeg bare stole på når det visa C. så ved alle hvad det betyder ?

på forhånd tak
Kasper

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Rejseforsikring

Indlæg af gambler » 08.06.2023 11:39:21

vi har kun erfaring med ankomst i Stockholm, København, Hamburg og det var på trad. visum, incl rejseforsikring, hvor de aldrig
har ? om at se den, kun een x ? de i Hamburg og vi havde retur billet, og et JA svar var alt hvad de ''checkede''

jeg kan ikke svare andet end, at jeg ville være bekymret for at du/i har returbillet

findes der ikke et forum eller FB side i Holland, hvor du kan få info om andres erfaringer

mhg
Indlæg: 307
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Rejseforsikring

Indlæg af mhg » 09.06.2023 06:09:59

Under alle omstændigheder er en rejseforsikring (vælg en, der kan forlænges og nøjes med for 14 dage tilstart, det koster ikke en bondegård) en god ting at have, og returbillet kan man evt. nøjes med at have i form af en reservation, eller den billigst mulige til et ikke-Schengen-land, som de ikke skal have visum til, som fx Tyrkiet. Hellere gå med livrem og seler!
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Kapper
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02.12.2021 15:02:59

Re: Rejseforsikring

Indlæg af Kapper » 28.06.2023 08:16:41

Til info - var der ingen problemer , ej spørgsmål til indrejse.

Besvar