Kringlet situation... nogen løsninger herpå?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.01.2009 19:23:23

Lyder rimeligt nok. At det er normal praksis for folk fra Marokko at "deles om en bil" til et sted i Europa tror jeg også er rigtigt nok. Jeg blaffede for 15 år siden hele vejen fra Portugal til Danmark, og et af de køretøjer, jeg fik et kort lift med, var netop en minibus fyldt med mennesker fra Marokko eller en andet land i Nordafrika (kan ikke huske det).

Stuver man 8-10-12 mand ind i et gammelt Folkevognsrugbrød, så er det på trods af færgebillet og motorsvejsafgifter i både Spanien og Frankrig noget billigere end at købe 8-10-12 flybilletter, også selvom disse fås til "normal" lavpris.

Lige i dette tilfælde gik det så bare ikke så godt. Så skal andre have kæresten fra Nordafrika på besøg på et bankgaranteret Schengenvisum, så er det nok værd at ofre de ekstra småpenge på en flybillet, der sikrer, at han faktisk når frem til Danmark :D

Jeg håber, at du/I finder en løsning på jeres problemer giwe. Det er da under alle omstændigheder en skidt start på et forhold, men problemer kan jo også nogen gange overvindes.

giwe

Indlæg af giwe » 03.02.2009 23:07:17

Præcis fundiver199, det er nemlig normal praksis at køre sammen og så deles om disse udgifter. Og havde jeg vidst at turen ikke lige ville gå som forventet, så havde jeg bestemt også købt flybilletten til ham.

Som du skriver, ikke den bedste start nej, håber ligeledes at tingene ordner sig på bedste vis. Endnu engang tak for dit engagement, stor stor hjælp :D

Kh
giwe

Besvar