Kan jeg blive i Danmark?
Kan jeg blive i Danmark?
Hej
Jeg er gift med dansk mand og er familiesammeført via EU reglen. Jeg har boet her i lidt over 4 år så har ikke fået fast opholdstilladelse endnu.
Jeg er så blevet skilt fra min mand. Vi har 3 børn sammen som alle bor her landet.
Er der nogen muligheder for mig at blive her i landet? eller er min eneste mulighed at rejse hjem efter 5 år når min opholdstilladelse udløber?
Jeg er gift med dansk mand og er familiesammeført via EU reglen. Jeg har boet her i lidt over 4 år så har ikke fået fast opholdstilladelse endnu.
Jeg er så blevet skilt fra min mand. Vi har 3 børn sammen som alle bor her landet.
Er der nogen muligheder for mig at blive her i landet? eller er min eneste mulighed at rejse hjem efter 5 år når min opholdstilladelse udløber?
Re: Kan jeg blive i Danmark?
Hvis du kan klare dig selv økonomisk, burde der ikke være nogen problemer.
Hvis jeg kan klare mig selv så kan jeg godt få fast opholdstilladelse når der er gået de 5 år?
Eller hvordan er det?
Skal jeg opfylde nogen krav ud over at kunne klare mig selv økonomisk?
Eller hvordan er det?
Skal jeg opfylde nogen krav ud over at kunne klare mig selv økonomisk?
I skal have været gift i tre år, heraf det seneste år i DK. Og du må ikke være bopælslandet til økonomisk byrde.
Vi har været gift i mere end 3 år ja. Vil det så sige at jeg kan søge om permanent opholdstilladelse efter 5 år og når jeg har og stadig kan forsørge mig selv?
Som allerede nævnt: Ja.