Hej !
Min kone Ly og jeg har indtil videre opgivet at søge Familiesammenføring i DK.
Min kones Shengen Visum gælder til 25 august
Hvis vi lejer en bolig f. eks . Flensborg fra 15 august, kan min kone så nå at få opholdskort / tilladelse til at blive i Tyskland inden visum udløber.
Hvis hunfår opholdskort / tilladelse kan hun så rejse til Vietnam på besøg og komme tilbage til Tyskland ?
Med opholdstilladelse i Tyskland, må min kone så tage med / besøge Danmark når jeg skal på arbejde ( pendle ) eller besøge min familie.
Mvh Allan Pigsborg
Flytning til Tyskland
Re: Flytning til Tyskland
Myndighederne må være op til 6 måneder om at udstede opholdskort. Det kan næppe gøres på to uger.
Når kortet er udstedt, kan hun frit rejse til og fra Schengenområdet.
Når kortet er udstedt, kan hun frit rejse til og fra Schengenområdet.
-
Lige pt er der 3-4 mdr ventetid til at komme til termin (aftale hos audländerbehörde) så det når i ikke.Pigsborg skrev: ↑25.07.2019 20:22:40Hej !
Min kone Ly og jeg har indtil videre opgivet at søge Familiesammenføring i DK.
Min kones Shengen Visum gælder til 25 august
Hvis vi lejer en bolig f. eks . Flensborg fra 15 august, kan min kone så nå at få opholdskort / tilladelse til at blive i Tyskland inden visum udløber.
Hvis hunfår opholdskort / tilladelse kan hun så rejse til Vietnam på besøg og komme tilbage til Tyskland ?
Med opholdstilladelse i Tyskland, må min kone så tage med / besøge Danmark når jeg skal på arbejde ( pendle ) eller besøge min familie.
Mvh Allan Pigsborg
Men når i været nede og skrive sedlen på at i vil have termin så får i et brev som bevis på i søger om FS i Flensborg. Husk at registrere din kone på jeres adresse inden 3 mdr. fra indrejse.
(Når det EU regler er det ligemeget om hendes visum er udløbet i mellemtiden, det er hendes pas gyldighed der er vigtigst)
Held og lykke
Hej,
hvis det er aktuelt har vi en lejlighed til leje i Flensborg, ledig straks. Vi kender procedurerne, da vi har haft mange boende.
mvh
Poul + Nadya Nørgaard
hvis det er aktuelt har vi en lejlighed til leje i Flensborg, ledig straks. Vi kender procedurerne, da vi har haft mange boende.
mvh
Poul + Nadya Nørgaard