Sygdom med blot EU-kortet
Sygdom med blot EU-kortet
Hej alle. Er der nogen der ved hvad man stiller op hvis ens ægtefælle er syg men kun har det blå eu-kort?
Re: Sygdom med blot EU-kortet
Det blå kort giver ret til hjælp på samme måde som for lokalbefolkningen i det land, hvor man befinder sig. Så hvis det ikke koster noget for lokale, koster det heller ikke noget for jer.
Jeg var nemlig nede på akutafdelingen på sygehuset i Malmø, men de sagde vi skulle købe nogle tabletter og noget gele først for at se om det hjalp. Har man som i Danmark en egenlæge eller er det rigtig gjort at tage på sygehuset?
Min mand har haft smerter nederst på ryggen i et stykke tid, og vejrtrækningsproblemer. Men de sagde vi skulle få købt nogle tabletter i første omgang. Synes bare det er en lidt mærkelig måde når det har stået på rigtig længe nu
I bør opsøge en egen læge eller vårdcentral for undersøgelse. Sygehus og skadestue er kun til akutte og livstruende ting.
Tak for det Skaanebo!
Ved du noget om tandlæger? I Danmark er det jo gratis til man er 18 år. Hvordan fungerer det i Sverige og kan min mand gå til tandlæge uden personnummer/opholdskort?
Ved du noget om tandlæger? I Danmark er det jo gratis til man er 18 år. Hvordan fungerer det i Sverige og kan min mand gå til tandlæge uden personnummer/opholdskort?
Tandlæge er for egen regning. Går ikke ud fra, at din mand er under 18 år heller.
Men der er offentligt tilskud til tandlæge, hvis man er folkeregistreret.
Men der er offentligt tilskud til tandlæge, hvis man er folkeregistreret.