Hej.
Jeg skal til at søge om familiesammenføring efter EU regler. Min kæreste kommer fra Asien og er ikke europæisk statsborger. Jeg er dansker.
Vi bor begge sammen i Portugal og har gjort det i to år.
Men jeg tror vi har et par problemer:
1. Jeg har glemt at melde udflytning fra Danmark. Det er snart 2 år siden jeg flyttede ud. Jeg har dog arbejdskontrakt og tilflytningsregistrering her i Portugal.
Er det et problem ift. familiesammenføringen? Skal jeg bare gøre det asap?
2. Min kæreste står ikke på lejekontrakten af nogen af de lejligheder vi har boet sammen i her i Portugal. Hun har kun internetregningerne gennem et år fra en af vores tidligere lejligheder som dokumentation.
Hvordan kan vi dokumentere vi har boet sammen?
Tak.
Ikke frameldt ved flytning af Danmark.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ikke frameldt ved flytning af Danmark.
Få dig meldt fra straks. Du kan formodentlig gøre det online. Så længe du ikke har benyttet dig af nogen af de goder, det giver at være folkeregistreret, er det næppe noget problem.
Din kæreste må jo have en eller anden form for bevis for, hvornår hun ankom til Portugal, og naboer/bekendte kan måske overtales til at underskrive en erklæring om at have kendt jer som par gennem de to år?
Din kæreste må jo have en eller anden form for bevis for, hvornår hun ankom til Portugal, og naboer/bekendte kan måske overtales til at underskrive en erklæring om at have kendt jer som par gennem de to år?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
I bliver nok nødt til at gifte jer, når I ikke kan dokumentere mindst 12 måneders samliv pga. din manglende registrering som udrejst i folkeregistret.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg opfattede det sådan, at der søges fs i Portugal? Så er den manglende framelding næppe noget problem, da Jason formodentlig er registreret i Portugal som bosiddende. I betragtning af afstanden ml. DK og Portugal kan der heller ikke være mistanke om proforma-flytning.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG