Norsk statsborger familiesammenføring Danmark

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Grete

Norsk statsborger familiesammenføring Danmark

Indlæg af Grete » 08.06.2018 06:25:55

Hej, jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg er norsk statsborger, har boet i Danmark i 7 år, hvor jeg har taget uddannelse, danskkursus, arbejdet og købt lejlighed. Oktober 2017 tog jeg ud at rejse, og mødte min nuværende kæreste i Malaysia, han kommer fra Camerun. Jeg er nu tilbage i Danmark for at arbejde 2 mnd, før jeg rejser tilbage til min kæreste i Malaysia. Jeg vil gerne have han med til Danmark når jeg kommer tilbage i mai 2019. Det jeg undrer mig over;
Går jeg under eu-regler?
Vil det have nogen betydning at jeg har været væk fra Danmark i henholdvis 7 måneder og 10 måneder?
Er vi ligestilt om vi er kun kærester, eller vil det styrke vores sag at blive gift?
Skal han så søge almindelig turistvisum, eller er det et specielt visum for det her?
Jeg har googlet og googlet de sidste par måneder, men det er virkelig en jungle, så hvis nogen har nogle gode råd ville det hjælpe så meget!

skaanebo

Re: Norsk statsborger familiesammenføring Danmark

Indlæg af skaanebo » 08.06.2018 06:43:15

I kan kun benytte EU-regler, hvis I er gift eller kan dokumentere 12-18 måneders forudgående samliv med fælles adresse.

Gå til hjemmesidens forside og læs mere under menupunktet “Rådgivning”.

Besvar