EU skyder dansk udlændingeaftale ned
Den er også på Politikens netavis, og her fremgår det også, at aftalen med DF om at kontrollere 25% af alle ansøgninger faktisk er i strid med EU's direktiv!
http://politiken.dk/politik/article608746.ece
http://politiken.dk/politik/article608746.ece
-
fundiver199
Jeg undrer mig lidt over, hvad det der med at "kontrollere ansøgninger" betyder? Er det kontrol af, hvorvidt der er tale om et proforma-ægteskab, der menes?
Hvis det er, mon ikke bare den danske regering så vil bede Udlændingeservice om at være sådan generelt meget mistænksomme, hvis de ikke fast må udtage hver 4. ansøgning til kontrol? For i så fald kan man vel let nå frem til stort set det samme resultat. Blot med en helt individuel begrundelse for, hvorfor man nærer mistanke i netop den ene eller anden sag.
Som f.eks. "Han var sorthåret, det syntes vi så mistænkeligt ud"
Hvis det er, mon ikke bare den danske regering så vil bede Udlændingeservice om at være sådan generelt meget mistænksomme, hvis de ikke fast må udtage hver 4. ansøgning til kontrol? For i så fald kan man vel let nå frem til stort set det samme resultat. Blot med en helt individuel begrundelse for, hvorfor man nærer mistanke i netop den ene eller anden sag.
Som f.eks. "Han var sorthåret, det syntes vi så mistænkeligt ud"
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/12/08/152333.htm
Hun startede med at være en flink dame, som så ud til at hun ikke vil gå DF's vej, men viste sig at være en store (I ved hvad) kun overgået af Pia K.
Fundiver Det betyder at hele 25% af alle ansøningerne kan se frem til et afslag, det er jeg 100% sikkerpå.
stod det til DF, så var militæret placeret foran US, og skød på alt og alle der nærmere sig
Hun startede med at være en flink dame, som så ud til at hun ikke vil gå DF's vej, men viste sig at være en store (I ved hvad) kun overgået af Pia K.
Fundiver Det betyder at hele 25% af alle ansøningerne kan se frem til et afslag, det er jeg 100% sikkerpå.
stod det til DF, så var militæret placeret foran US, og skød på alt og alle der nærmere sig
Senest rettet af ProudLeb 09.12.2008 16:41:54, rettet i alt 1 gang.
"Kontrol er ikke tilladt
Ifølge Mandag Morgen trækker kommissionen også tæppet væk under et andet element i udlændingeaftalen. Regeringen og DF har aftalt kontrol af 25 procent af EU-sagerne, der ikke giver anledning til mistanke.
Men det er i strid med direktivet, fremgår det af rapporten. Medlemslandene må kun undersøge et ægteskab, hvis der er »mistanke om, at ægteskabet ikke er ægte«.
Også det spørgsmål vil DF nu tage op med regeringen."
Det vil sige at det eneste der skiller os fra at ens ægtefælle kan få OT I Dk efter Eu-reglern er en Vielsesattets, et par bryllupsbilleder. vel og mærke at manhar boet i et andet Eu land i mindst 10 uger.
Nøj hvor har jeg lyst til at BANDE forvildt.
Vi kunne sagtens Samle et Tæskehold her inde kan vi ik ?
Ifølge Mandag Morgen trækker kommissionen også tæppet væk under et andet element i udlændingeaftalen. Regeringen og DF har aftalt kontrol af 25 procent af EU-sagerne, der ikke giver anledning til mistanke.
Men det er i strid med direktivet, fremgår det af rapporten. Medlemslandene må kun undersøge et ægteskab, hvis der er »mistanke om, at ægteskabet ikke er ægte«.
Også det spørgsmål vil DF nu tage op med regeringen."
Det vil sige at det eneste der skiller os fra at ens ægtefælle kan få OT I Dk efter Eu-reglern er en Vielsesattets, et par bryllupsbilleder. vel og mærke at manhar boet i et andet Eu land i mindst 10 uger.
Nøj hvor har jeg lyst til at BANDE forvildt.
Vi kunne sagtens Samle et Tæskehold her inde kan vi ik ?
-
fundiver199
Lad os nu lige holde kammertonen. Det hele er jo ikke Birthe Rønn Hornbæks skyld personligt. Hun fører altså bare den samlede regerings politik ud i livet. Og rigtig meget af det, vi ser lige nu, handler såvidt jeg kan se mest af alt om, at regeringen bliver presset af sit støtteparti "til at gøre noget". Det er derfor, at Birthe Rønn Hornbæk ikke kan tillade sig bare at sige, "ok det var så ærgerligt, men nu er reglerne altså, som de er".ProudLeb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/12/08/152333.htm
Hun startede med at være en flink dame, som så ud til at hun ikke vil gå DF's vej, men viste sig at være en store Heks, kun overgået af Pia K.
Sikke en SO
Og igen: Det med kontrol kan vel ikke betyde andet eller mere end, at man skal dokumentere, at ens forhold ikke er proforma. Hvad man i øvrigt ALTID skal, hvis man søger efter de danske regler.
Personligt er det ikke noget, der kan bekymre mig alverden, da den slags jo er ret let at dokumentere, hvis man bare har rent mel i posen.