Personnummer til min mand i Sverige og

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Pashton

Re: Personnummer til min mand i Sverige og

Indlæg af Pashton » 28.02.2018 16:02:43

@weygan , søger i om besøgsvisum? Og hvis ja, hvor kommer din kone fra? Det er mere fordi min mand er fra Afghanistan og har oftest hørt at visumansøgninger bliver afvist derfra grundet at de tror man ikke rejser tilbage. Så er virkelig på bar bund lige nu

Weygan

Indlæg af Weygan » 28.02.2018 23:31:40

Hej Pashton,

Min kone kommer fra Tyrkiet.

Vi søger om schengen besøgsvisum, vil jeg mene det er. Vi vil nok bruge den formel der hedder
"Application for Schengen Visa, form number 119031"
Den findes på denne hjemeside, hvis du også holder til i Sverige: https://www.migrationsverket.se/English ... rules.html

Jeg har haft min kone i Danmark i 2.5 måned på visum ligeså, mens jeg stadig boede i Danmark, uden at det gav os nogen problemer. Der inviterede jeg hende online, og hun indgav sine papir på ambassaden i Tyrkiet. Der gik 2 dage fra hun ansøgte, til vi fik godkendelse. På dagen lige efter hun indgav den, blev vi begge ringet op til interview. Vi forventer, at der vil ske det samme igen vedr. interview når vi søger i Sverige til August/september.

Så vidt jeg er bekendt, så skal man, hvis man har ret til EU-opholds via en ægtefælle kunne få sin visum ansøgning behandlet efter nogle særlige hasteregler og ganske gratis. Ved ikke lige hvordan det er i afghanistan, hvordan de 'tolker' det. Men de samme regler burde vel følges? :/

Pashton

Indlæg af Pashton » 01.03.2018 06:48:08

Okay på den måde. Han skal faktisk til Indien og søge om visum der på den Svenske Ambassade da der ikke er en i Afghanistan. Så du vil mene man er berettiget til at få visum når jeg opholder mig i Sverige som Nordisk statsborger? Jeg frygter bare at han får afslag grundet at de jo næsten altid giver afslag på visum til Afghanere da de frygter at de ikke tager tilbage..

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 01.03.2018 08:39:17

Man kan gå rundt og frygte så meget. Megen frygt er helt ubegrundet. Reglerne er klokkeklare.

Pashton

Indlæg af Pashton » 01.03.2018 11:08:13

Tak for det Skaanebo! Sætter pris på dine hurtige svar. Du har helt ret.

Besvar