Deltidsjob og indkomst
Deltidsjob og indkomst
Hej alle sammen
Sagen er så nu, at jeg har fundet deltidsarbejde på 15-20 timer om ugen på apoteket. Men Lønnen er altså ikke høj i Sverige. Jeg regner med at få omkring netto 14.000-10.000. Min huslej er 8000 :/
Jeg ved der ikke stilles råd om penge, men er der nogen der har en ide om det vil være nok for at søge fs. Har to små piger.
Har omkring 70.000 svenske kroner i banken.
Tænkt på at sige ja til jobbet til jeg finder fuldtidsjob.
Sagen er så nu, at jeg har fundet deltidsarbejde på 15-20 timer om ugen på apoteket. Men Lønnen er altså ikke høj i Sverige. Jeg regner med at få omkring netto 14.000-10.000. Min huslej er 8000 :/
Jeg ved der ikke stilles råd om penge, men er der nogen der har en ide om det vil være nok for at søge fs. Har to små piger.
Har omkring 70.000 svenske kroner i banken.
Tænkt på at sige ja til jobbet til jeg finder fuldtidsjob.
Re: Deltidsjob og indkomst
Det lyder som om, I har bosat jer alt for dyrt. De 70.000 vil hurtigt blive brugt op, det vil i hvert fald ikke være nok til at overleve i et år.
Så tag jobbet, søg videre efter fuldtidsjob, eller find jer et billigere sted at bo.
Du vil næppe kunne opfylde betingelserne for at få svensk opholdskort til din medbragte familie på disse vilkår.
Så tag jobbet, søg videre efter fuldtidsjob, eller find jer et billigere sted at bo.
Du vil næppe kunne opfylde betingelserne for at få svensk opholdskort til din medbragte familie på disse vilkår.
Det er EU-regler jeg vil søge efter. Så jeg opfylder ikke betingelserne med det jeg har nu så?
P.s. 8000 er inkl varm, vand og net
Nej, du opfylder ikke kravene.
Som tommelfingerregel skal du have ca. 7000 kr. At leve for til to voksne plus 2.000 kr. per barn, dvs. du skal mindst have 11.000 kr. tilbage, når alle faste udgifter er betalt for at kunne søge efter EU-regler.
Med 8000 i husleje, skal du have en indkomst efter skat på mindst 19.000.
Som tommelfingerregel skal du have ca. 7000 kr. At leve for til to voksne plus 2.000 kr. per barn, dvs. du skal mindst have 11.000 kr. tilbage, når alle faste udgifter er betalt for at kunne søge efter EU-regler.
Med 8000 i husleje, skal du have en indkomst efter skat på mindst 19.000.
Selvom man har penge i banken? Skal jeg så have omkring 100.000, og plus den deltidsjob, så kan det måske gå?
Havde håber på at min opsparing plus den deltidsjob var nok :/
Havde håber på at min opsparing plus den deltidsjob var nok :/
Lad os sige, du får 11000 udbetalt i løn. Så mangler du 8000, som du må tage fra din opsparing. Når du har 70.000 rækker din opsparing kun til 8 måneder. Det er ikke nok, I skal kunne overbevise myndighederne om, at I kan klare jer selv i mindst et år.
Okay er med. Tak for svaret