Hej alle,
Jeg skal søge familiesammenføring med min kone igennem Sverige, og har derfor i den forbindelse fundet et værelse til leje på Blocket.
Det er nærmest som en mini lejlighed med et værelse og seperat køkken.
Men er der nogen som kan hjælpe, om værelse skal være af en bestemt størrelse eller hvordan?
Forresten, er det sikkert at leje hos svensker igennem Blocket? Jeg kender ikke meget til Sverige, da jeg altid har levet i Danmark.
Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Forresten er værelset på 25 m2 og koster 3300 DKK.
Leje værelse i Sverige?
Re: Leje værelse i Sverige?
Hvis du benytter EU-regler, stilles der ikke andre krav, end at I kan blive folkeregistreret på adressen.
Du bør få lavet en kontrakt om inneboende og betale via bankoverførsel til en svensk bank. Naturligvis bør du også betale i svenske kroner. Det bør også fremgå, om el og andet er inkluderet i huslejen.
Med hensyn til risiko for misbrug bør du bede udlejer om at fremvise ID, ligesom udlejers personnr. bør stå på kontrakten. Du bør tjekke, at udlejer faktisk bor på adressen, fx via opslag på Eniro.
Du bør få lavet en kontrakt om inneboende og betale via bankoverførsel til en svensk bank. Naturligvis bør du også betale i svenske kroner. Det bør også fremgå, om el og andet er inkluderet i huslejen.
Med hensyn til risiko for misbrug bør du bede udlejer om at fremvise ID, ligesom udlejers personnr. bør stå på kontrakten. Du bør tjekke, at udlejer faktisk bor på adressen, fx via opslag på Eniro.