Visum til sverige.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besiktas

Re: Visum til sverige.

Indlæg af Besiktas » 23.06.2010 20:05:56

Det vil sige vanskelige sager kan tage længere tid. Men, hvis jeg selv tager til US og henter en bekræftelse på at jeg selv har trukket min sag tilbage så må det da gøre det lettere?

Men, håber dog ikke at US har givet mig afslag fordi at jeg har trukket min sag tilbage for det vil sige at min kone ikke kan få visum.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 23.06.2010 20:47:43

Du og din kone falder i hvert fald IKKE under nogen af de 3 nævnte kategorier - i er beviseligt ikke bare i familie, i ER en familie (mand og hustru), i agter ikke at lære at lave kemiske våben og har ikke ladet jer vie i et land, hvor man kan købe falske vielsespapirer på ethvert gadehjørne. :wink:

OG i har beviseligt heller ikke fået afslag fra US, og det må de ikke bare lige påstå at i har. Om fornødent skal de sende kopi af jeres korrespondance til de svenske myndigheder, og der vil det jo fremgå at du SELV har trukket ansøgningen tilbage før der kom nogen afgørelse.

Træk vejret dybt og prøv at slappe af lidt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besiktas

Indlæg af Besiktas » 23.06.2010 20:51:31

mh:

Min gode ven som også har været god støtter i dette forum. Det er bare lidt svært når tingene ikke går som de skal.

Det virker mærkeligt fordi de ikke har styr på sagerne derinde på det svenske konsulat i Istanbul.

Ved du om jeg kan få en kopi hos US på at jeg har trukket min sag tilbage en form for sagsakt eller lignende? Det burde man da kunne?

kadar

Indlæg af kadar » 23.06.2010 22:04:17

Nu er jeg bekymret, jeg har allerede fået en afslag fs i danmark og jeg flytter til sverige. Betyder det så at jeg måske få afslag visum ansøgningen til sverige.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 24.06.2010 07:35:45

@ Besiktas: du kan bede om AKTINDSIGT i din sag hos US, det vil normalt betyde at de skal sende dig fotokopi af det skriftlige materiale (måske undtagen evt. notater, som medarbejderen har lavet). Der kan dog gå nogle uger, før de får det sendt. Aktindsigt er noget, man har ret til i følge forvaltnings- og offentlighedsloven. Husk at det er AKT- ikke agt :!: :wink: (meget udbredt skrivefejl).

Men måske er i bare så uheldige at blive udvalgt til ekstra-kontrol, fordi der er nogen, der skal læres op :wink: Skal prøve at sende gode vibrationer over til Beyoglu her fra Kadiköy.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.06.2010 09:57:01

Besiktas skrev:Jeg tror du har misforstået hvad jeg er bange for. Det jeg er bange for er at US i Danmark kommer til at blande sig meget og måske siger at jeg har fået afslag - hvilket ikke passer.
Udlændingeservice har ingen ret til at "blande sig" i en ansøgning om opholdskort i et andet land. Desuden gælder det naturligvis også i Sverige, at myndighederne kun må skride ind over for decideret misbrug, d.v.s. proformaadresser, proformaægteskaber m.m.

Så hvis I har rent mel i posen, så risikerer I stadig ikke andet end at blive udsat for kontrol af, hvor vidt I rent faktisk bor i Sverige. Men den kontrol kan naturligvis både blive udført af de svenske myndigheder, medens I bor der, samt af US efter I er flyttet hjem til Danmark.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.06.2010 09:57:54

kadar skrev:Nu er jeg bekymret, jeg har allerede fået en afslag fs i danmark og jeg flytter til sverige. Betyder det så at jeg måske få afslag visum ansøgningen til sverige.
Nej det betyder det ikke. Besiktas gør sig en masse bekymringer fuldstændig uden grund.

Besiktas

Indlæg af Besiktas » 24.06.2010 14:27:30

Hej mh,

Talte med US idag og de siger at de har modtaget mine mails. Men, det er ansøgeren der skal sørge for at trække ansøgningen tilbage. Det kan referenten ikke. Min kone skriver så et brev til US og der skulle ikke være problemer der.

Er snart i Istanbul om et par dage? Du befinder dig i Kadikoy pt.? Det "rige" bydel :-)

Fundiver:

Nej, det er ikke bekymringer bare undren. Jeg har forøvrigt været hos migrationsverket idag og de svarede ligesom konsulatet at det er sommerperiode og det derfor godt kan tage længere tid. Derudover gav medarbejderen ret i Skaanebo omkring at det normalt ikke regelmæsigt at tage gebyr for visum ansøgninger.

Han sagde derudover at migrationsverket intet har med at gøre med visumansøgningerne, men at de ligger i Norrkøpping. Fik et nummer på en af de ansvarlige for at rykke den lidt.

Det kan dog også være at jeg hver anden dag eller lignende tager på migrationsverket trods den lange ventetid indtil jeg nu skal rejse.

Besiktas

Indlæg af Besiktas » 24.06.2010 14:28:57

Noget andet medarbejderen for US sagde i forhold til det stempel der er i min kones ansøgning for den tidligere ansøgning i DK er at det normalt ikke undersøger eller spørger til de forskellige lande? Det vil sige at Danmark spørger ikke om mig til Sverige?

kadar

Indlæg af kadar » 24.06.2010 15:47:22

Tak Fundiver

Nu kan jeg slappe lidt af.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 24.06.2010 17:22:31

@Besiktas: hvis du mener, om DK spørger Sverige om du og din kone nu søger fs i Sverige, så nej, det tror jeg bestemt ikke de gør. Men når/hvis i søger tilbage til DK kan det muligvis tænkes, at de beder om oplysninger fra Sverige. I første omgang vil de nu nok spørge jer, hvis de synes der mangler oplysninger. Det er også begrænset, hvor mange oplysninger der må udveksles mellem myndigheder, især mellem to forskellige lande. Jeg vil tro det er meget lidt udover civilstatus og bopæl, dvs. oplysninger fra hhv. folkeregisteret og skatteverket, der må udveksles uden jeres udtrykkelige accept (bortset fra når der er tale om kriminelle).

Hehe, jo vi mænger os med de rige, har 4-værelses udsigtslejlighed i Moda, dog ikke med udsigt over vandet, kun til kanariefuglenes stadion 8) Arbejder hårdt på at kunne bo her fast, min mands arbejde pt ligger 1200 km østfor og 1900 m højere over havet end her :( Og synes nogen, det er svært at få fast opholdstilladelse i DK, kan jeg fortælle at det her slet ikke lader sig gøre. Man kan i stedet blive statsborger efter 5 år, hvis man opfylder visse krav, men så mister man jo det danske, og jeg GIDER ikke skulle søge visum for at besøge mit fødeland :!:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besiktas

Indlæg af Besiktas » 24.06.2010 21:37:46

Moda er top nice. Har et par venner derfra. De er også inkarnerede Fenerbahce fans :-(

Jeg er dog mest på den anden side da den primære del af familien er der.

Er det så svært at få opholdstilladelse i Tyrkiet? Kender intet til reglerne der.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.06.2010 08:50:21

@ Besiktas: næh, hvorfor skulle du sætte dig ind i de tyrkiske regler, når du skal bruge så megen tid og kræfter på at hitte rede i danske og EU-regler :wink:
Hvis du keder dig kan du tjekke dem her: http://yabancilar.iem.gov.tr/

Det er sådan set ikke så svært at få en opholdstilladelse, bare man har penge nok eller kan finde et lovligt job, men man kan bare ikke få en permanent opholdstilladelse, højst få for 5 år ad gangen. Forrige gang jeg skulle forny min stod jeg i kø med et tysk par, hvor hustruen havde haft permanent opholdstilladelse, men pga. lovændringer blev alle permanente inddraget. Hun var godt sur, havde boet i Tyrkiet mere end 20 år, havde egen forretning med tyrkiske ansatte, men skulle altså fremover søge og betale for opholdstilladelse (ca. 13.000 kr for 5 år).
mh
Rådgiver for ÆUG

paylituzu

Indlæg af paylituzu » 29.06.2017 05:56:57

Talte med US idag og de siger at de har modtaget mine mails. Men, det er ansøgeren der skal sørge for at trække ansøgningen tilbage. Det kan referenten ikke. Min kone skriver så et brev til US og der skulle ikke være problemer der.

GCLUB มือถือ
goldenslot

Besvar