Hej Forum
Jeg har før haft glæde af jeres ekspert viden og nu søger jeg lidt inspiration.
Min Kone er fra filippinerne og har fået permanent ophold via EU reglerne. Så det er faktisk ikke hende der er udfordringen.
Hendes søster derimod har være 3 gange Aupair i europa og fundet sig en norsk kæreste og de vil gerne giftes. Hun er PT på studievisum i Norge med udløb i starten af 2018.
Kæresten har først lige fået fast job.
Så vidt jeg kan læse ud af de norske regler så skal man have betalt en hvis beløb penge i skat før man kan søge om familiesamføring. så det vil ud fra hvad jeg kan se først blive i 2019. Hvilket er lang tid.
Så mit spørgsmål er om der er nogen der har nogen ideer?
Kan han evt. finde et job her i danmark og bruge EU-modellen lige som jeg gjorde med sverige?
Vi vil jo helst undgå at hun ryger tilbage til filippinerne - da hun intet familie har eller sted at bo der mere.
Vil min kone kunne søge familie sammenføring på det grundlag at hun ikke har noget at komme hjem til - og vi derfor vil være nød til at betale for hendes udgifter i filippinerne?
Nogen andre ideer?
Mvh
Mark
Muligheder for ophold i Norge
Re: Muligheder for ophold i Norge
Ja, han kan fint benytte sig af EU-regler.
Hej,
Tak for svar - Er der andre muligheder?
For det kræver jo at han kan finde job her i landet.
Tak for svar - Er der andre muligheder?
For det kræver jo at han kan finde job her i landet.
Afhængig af hvor i Norge han bor, kan han jo beholde sit job og blot flytte til Sverige og pendle over grænsen i tre måneders tid.