Dokumentation

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LauJohansen

Dokumentation

Indlæg af LauJohansen » 05.05.2017 15:41:28

Jeg beklager alle mine poster, men i er det eneste sted jeg får en reel og brugbar rådgivning.

Jeg er igang med at lave ansøgningen til FS efter EU reglerne.

Jeg har arbjedskontrakt fra Spanien, bank konto, mobil abb, alt der indikere at jeg har et reelt og fast ophold hernede.

Med hensyn til dokumentationen for at jeg har boet sammen med min kone, har jeg kun bopæls attest udstedt af de spanske myndigheder hvor begge vores navne fremgår, jeg har hverken breve eller regninger fra denne adresse, da vi får post andre steder og bor til leje i et værelse, hvor vores navne ikke står på kontrakten.

Der står følgende i ansøgningen; (Vedlagt dokumentation for fast samliv. skal kun vedlægges, hvis i hverken er gift eller har indgået partnerskab.)

Det er beskrevet meget tydeligt, og burde ikke give grundlag for misforståelser.

Det virker bare underligt, hvis vi ikke skal dokumentere at vi har boet sammen på denne adresse.

Er det korrekt, at jeg ikke behøver at vedlægge dokumentation for fast samliv, når vi er gift?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Dokumentation

Indlæg af mh1 » 05.05.2017 16:50:38

Efter EU-reglerne er dokumentation for ægteskab nok. Ægtefællerne behøver ikke bo sammen, de skal blot bo i samme land.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar