I 2 måneder er der ikke ikke sket noget i min mands sag og idag kom immigration på besøg for at tjekke om vi nu boede sammen osv. Det er standard nok og de sagde vi nok skulle regne med opholdskort i midten af Maj sådan som det så ud (de tror jeg stadig er arbejdstager).
MEN nu er jeg bare pænt nervøs, da jeg jo fra torsdag ikke er arbejdstager længere. HR på mit job siger de rumænske myndigheder har en slags database, som de kan kigge i for at se om man igennem det "cpr" man får her, står som "arbejdstager" eller "ikke arbejdstager."
Hvis de kigger efter torsdag og jeg står som "ikke arbejdstager" får min mand selvfølgelig afslag på hans rumænske opholdskort og vil få en dato han skal rejse ud.
Da vi alligevel vil tilbage til DK er det ok, MEN vil han så godt kunne rejse med mig til DK? De danske myndigheder vil ikke afvise ham pga han ikke kunne opholdskort her?!
Har arbejdet i 16 og er og boet her i 20 uger når vi burde ankomme til DK 24 maj (har bestilt billetter).
Er bare ret nervøs om DK ikke vil modtage ham hvis han er blevet afvist i et andet EU land grundet jeg ikke længere er arbejdstager (selvom jeg opfylder minimumskravet).
-og skal jeg fortælle immigration hvordan landet ligger eller afvente at hører fra dem, hvis de finder ud af jeg stopper mit job torsdag?
Håber en venlig sjæl kan hjælpe. Stresser helt vildt.
Tak