Fra Sverige til danmark

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ladinamarquesa

Fra Sverige til danmark

Indlæg af ladinamarquesa » 14.04.2017 18:49:50

Hej!

Jeg har et spørgsmål vedrørende min status som den har ændret sig fra vi søgte efter EU-reglerne. Mig og min mand flyttede til Danmark i maj 2016 efter at have boet 11 måneder i Sverige (Malmø) hvor jeg pendlede til Kbh hver dag. Da vi søgte var jeg vidst det der hedder selvforsørgende fordi jeg var grænsegænger og nu er jeg vel arbejdstager ( jeg har samme fuldtidsarbejde som da vi søgte sidste år). Mit spørgsmål går på at jeg gerne vil læse i år og derfor bliver studerende, påvirker det vores sag? Eller betyder det blot at når vi vil søge permanent ophold når der er gået 5 år at jeg skal dokumentere at jeg både har været arbejdstager og studerende med kontrakter, lønseddeler, årsopgørelser osv??? Tak på forhånd!

Mvh,
Michelle

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Fra Sverige til danmark

Indlæg af mh1 » 15.04.2017 12:40:52

Nej, det vil ikke påvirke din status som vandrende arbejdstager. Det ville diskriminere danskere, som flytter tilbage til DK, hvis de skulle opfylde andre vilkår end andre EU-borgere, som flytter til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar