Hej,
Jeg er dansker og min mand er fra Bosnien. Han har fået ophold i DK efter EU-reglerne. Vi bor i Skagen, hvor min mand har været heldig at få et godt job på ca. 25 t om ugen. Nu er der kommet omstændigheder i familien som gør, at jeg er nødt til at flytte til Odense med min søn. Min mand skal naturligvis flytte med, men først når han har fundet et job i byen. Vi har nemlig ikke råd til at miste hans indtægt, hvis han flytter med nu. Meningen er så, at min mand finder en billig lejlighed/værelse i Skagen, hvor han kan være når han er på arbejde, og vi får en lejlighed i Odense, hvor jeg og min søn bor(og naturligvis min mand, som kommer når han ikke arbejder i Skagen.
Må vi gerne bo to forskellige steder og registret på folkeregistret på to forskellige adresser i en periode? Vi er jo stadig gift, men det er grundet arbejdsforhold, at det kan blive nødvendit at bo sådan i en periode.
Her tænker jeg også på min mands læge, hvis det bliver aktuelt.
Mvh
Lone
Gift og bo to forskellige steder
Re: Gift og bo to forskellige steder
Nej, det kan ikke anbefales at have forskellig folkeregisteradresse.
Men hvis det blot er midlertidigt, behøver en af jer jo ikke at ændre adresse.
Men hvis det blot er midlertidigt, behøver en af jer jo ikke at ændre adresse.
Tak for svar 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når det er EU-regler skal man blot bo i samme land, ikke nødvendigvis på samme adresse.
Men din mand kan godt blive registreret som flyttet, selv om han i en periode bliver i Skagen. I må overveje om det er praktisk for ham, mht. læge fx.
Men din mand kan godt blive registreret som flyttet, selv om han i en periode bliver i Skagen. I må overveje om det er praktisk for ham, mht. læge fx.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG