Flensborg - hvad så nu?
Re: Flensborg - hvad så nu?
Han har et land, han altid kan vende tilbage til. Nemlig Iran
I og med han ikke har et Iransk pas, er flygtet fra Iran og skal rejse på et rejse dokument udstedt af den Australske/Papua New Guineanske regering, har han jo reelt ikke noget land at vendt tilbage til efter 90 dage. Derfor der skal søges D-visum fra start.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis han har fået bevilget asyl i PNG, og skriver under på at han vil bo der, så må han vel kunne rejse ud derfra for at besøge en af ambassaderne, og rejse tilbage til PNG?
Og i givet fald burde han kunne søge et visum på samme vilkår som andre ægtefæller til EU-borgere. Ambassaderne har ingen ret eller pligt til at oplyse andre landes myndigheder om hvem der søger visum og til hvad.
Under alle omstændigheder har din ægtefælle ret til at ledsage dig eller slutte sig til dig, der hvor du bor (Direktiv 2004/38, art. 3).
Og i givet fald burde han kunne søge et visum på samme vilkår som andre ægtefæller til EU-borgere. Ambassaderne har ingen ret eller pligt til at oplyse andre landes myndigheder om hvem der søger visum og til hvad.
Under alle omstændigheder har din ægtefælle ret til at ledsage dig eller slutte sig til dig, der hvor du bor (Direktiv 2004/38, art. 3).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
mh - han har ikke skrevet under på han vil bo i PNG grundet de farer som der er ved at bo der. Dem som har skrevet under, bor (stort set) alle på gaden, voldelige overfald af de lokale og ingen jobs. PNG har også bedt Australien om at tage dem alle til Australien, da de ikke har resourcerne til dem.
Jeg har ingen klare svar fået fra Australian Border Force, når jeg har bedt om direkte svar om de vil hjælpe og hvis ikke, hvilken policy det er under. Nu har jeg fået at vide fra hans ABF sagsbehandler, at hun ikke må have kommunikation med mig grundet sikkerhedslove - som hun heller ikke har sendt mig
Jeg har ingen klare svar fået fra Australian Border Force, når jeg har bedt om direkte svar om de vil hjælpe og hvis ikke, hvilken policy det er under. Nu har jeg fået at vide fra hans ABF sagsbehandler, at hun ikke må have kommunikation med mig grundet sikkerhedslove - som hun heller ikke har sendt mig
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Han kan godt skrive under, det betyder jo ikke at han skal leve på gaden. Det betyder at han så får muligheden for at rejse til ambassaden og søge om det besøgsvisum som han har ret til, og kan rejse til Tyskland for at besøge dig. Når han er der, skifter han mening og ønsker at blive boende.
Det vil ikke afføde nogen som helst retlige konsekvenser, udover at han får lov til at blive boende. Det er ikke sådan at australske myndigheder 'kommer efter ham' og slæber ham tilbage til en tilværelse i PNG's slum, bare fordi han skriver under på at ville bo i PNG.
Det vil ikke afføde nogen som helst retlige konsekvenser, udover at han får lov til at blive boende. Det er ikke sådan at australske myndigheder 'kommer efter ham' og slæber ham tilbage til en tilværelse i PNG's slum, bare fordi han skriver under på at ville bo i PNG.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis han skriver under på han vil bo i PNG, skal han selv finde bolig, job mm - hvilket er stort set umuligt. Vi snakker om et land som er en tribal community. Alt er baseret på man bytter med de afgrøder man har. Der er "rascals" som er produkt af folk som simpelthen ikke har mulighed for at forsørge sig selv og må den kriminelle vej.
Flygtningene er allerede uønskede der og der er et utal af overfald - både fra lokal samfundet og ordensmagten. Det er et samfund, hvis man skal have noget gjort, så skal man bestikkes. Og det skal siges at PNG er EKSTREMT dyrt. Jeg havde een overnatning i Port Moresby og var ved det billigste hotel med sikkerhed. Det kostede $480 per nat.
Det skal også siges, skriver han under på han vil være i PNG, hjælper det ham stadig ikke at komme til Port Moresby, hvor konsulatet er.
Flygtningene er allerede uønskede der og der er et utal af overfald - både fra lokal samfundet og ordensmagten. Det er et samfund, hvis man skal have noget gjort, så skal man bestikkes. Og det skal siges at PNG er EKSTREMT dyrt. Jeg havde een overnatning i Port Moresby og var ved det billigste hotel med sikkerhed. Det kostede $480 per nat.
Det skal også siges, skriver han under på han vil være i PNG, hjælper det ham stadig ikke at komme til Port Moresby, hvor konsulatet er.
Det skal siges, at jeg har kontaktet Ombudsmanden i Australien og nu går det den vej. Hans sagsbehandler vil ikke vise de love hun referer til og træffer beslutninger udfra, så jeg håber ved at gå igennem ombudsmanden, vil gøre en forskel.
Tak for al input
Tak for al input