Jeg er 24 år gammel og er gift med en fantastisk Marrokansk pige på 25 år. Jeg er født i Danmark og er dansk statsborger. Hun har allerede opholdet sig i Danmark på schengen visa flere gange. Mit spørgsmål er om hun kan søge om opholdskort gennem EU regler i Danmark, hvis jeg har arbejdet i Irland i et bestemt antal måneder (mener det er mindst 3 måneder?) mens vi bor sammen der, og så derefter flytter tilbage til Danmark? Jeg snakker om reglen om "fri bevægelighed" i EU.
Jeg har lige taget et job i Dublin og har arbejdet i en måned nu. Desværre bor jeg stadigvæk på et vandrehjem, så min kone kan ikke komme herover endnu. Boligsituationen er vanvittig herover. Jeg kæmper med mental sygdom, så jeg vil gerne arbejde i så mindst tid som muligt og så kvitte det elendige job

Problemet er at de fleste lejemål skal man leje i mindst et år eller noget i den stil. Og selvom man gerne vil det, er det ikke helt nemt at leje.
Så her er mit mere specifikke spørgsmål: Når min kone nu engang kommer til at søge om opholdskort i Danmark gennem EU regler, (forhåbenligt) vil det så være accepteret at vi har boet sammen på en adresse i Irland som ikke har været 100% vores? Dvs. hvis vi har boet sammen i et udlejet værelse i en delt lejlighed (dog meget sjældent at ægtepar er tilladt

), eller hvis jeg deler lejlighed med en ven og så hun flytter ind også. Min gode ven som bor lidt ude for Dublin overvejer nemlig at leje en 2 værelses som han vil dele. Ville min kone i det hele taget kunne komme på visa hvis jeg deler lejlighed med en ven??
Meget stressende og desperat situation jeg er i

Råd omkring hvad som helst er hjerteligt velkommen og ville jeg være dybt taknemmelig for <3
Med venlig hilsen, The Lost Boy.