Kære vidunderlige forum!
Min brasilianske mand og jeg har endelig fået mulighed for at komme til Spanien (nærmere betegnet Barcelona) for at kunne familiesammenføres i DK efter EU-reglerne.
Vi befinder os lige nu i DK som vi rejste til fra Brasilien den 7. december. Jeg har nu fået job i Barcelona og starter arbejde den 13. februar. Vi rejser dertil på tidsag for at få styr på samtlige dokumenter og finde lejlighed.
Jeg har egentlig meget godt styr på hvad jeg skal skaffe (NIE og Social Security Number), men vi er i tvivl om hvordan proceduren vil være for min mand. Han skal søge opholdskort når vi ankommer, så han også kan få mulighed for at arbejde, men er der nogle der ved hvordan dette foregår og hvor man søger dette? hvad dette opholdskort på spansk? og hvilke dokumenter skal han kunne fremvise for at kunne anmode om dette?
Foruden dette har vi læst nogle steder at vores vielsesattest skal oversættes til spansk hvor der andre steder står at man ikke behøver? I så fald skal dette da gøres via en statsautoriseret translatør? Vores vielsesattest er originalt på portugisisk plus vi har den oversat til engelsk via statsautoriseret translatør.
God søndag og tak for et fantastisk forum!