Brasiliansk kæreste til Danmark?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Delvig

Brasiliansk kæreste til Danmark?

Indlæg af Delvig » 25.01.2017 09:57:57

Hejsa

Jeg har fundet en kæreste fra Brasilien, som jeg gerne vil have til Danmark at bo. Hun er gravid og ønsker at bo i Danmark eller i Sverige. Hendes mor er brasiliansk og har været i Danmark i 6-7 år. Hun er gift med en dansker og hun har portugisisk pas. Min kærestes primær familie er her i Danmark, dvs hendes mor. Hun har to brødre der bor i Brasilien.
Hvor starter man henne? Har læst en masse regler men synes det der jura sprog er lidt nørklet. Har i nogen forslag?

Alt hjælp kan bruges

Hun har været på ferie her i 2 mdr, og rejser hjem igen i feb. Vil gerne have hende til Danmark når hun skal føde :D

DitteH

Re: Brasiliansk kæreste til Danmark?

Indlæg af DitteH » 29.01.2017 00:13:59

Hej Delvig,

Du kan læse mere om familiesammenføring efter danske regler under Rådgivning -> Familiesammenføring. På Ny i Danmark er der også en god, udførlig liste over de krav, I skal opfylde for at kunne søge FS i Danmark: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... tefaeller/

Det kan være en fordel for jer at tage til Sverige, da I der kun skal opfylde betingelserne for EU FS, som er noget mindre stramme. Om dette kan du også finde info under rådgivning, og ellers så se på dette indlæg, hvor jeg har listet de ting, man skal opfylde sammen med et par forskellige spørgsmål. Forhåbentlig kan det hjælpe dig på vej: viewtopic.php?f=7&t=18036
Du kan også læse om kravene på denne side: http://europa.eu/youreurope/citizens/re ... dex_da.htm

Derudover kan du prøve at søge på keywords her på forummet eller kigge under de relevante forummer.

Jeg kan forstå, I ikke bor sammen. Derfor er I nødt til at gifte jer for at søge FS, ligemeget om I vil søge efter EU regler eller danske regler. Det, at din kærestes mor bor i Danmark, har ingen betydning for hendes muligheder for FS, da jeg går ud fra, din kæreste er over 18 år og ikke er født i Danmark.

Jeg håber, dette har kastet en lille smule lys over reglerne :)

Besvar