HJÆÆÆLP legalisering af vores afghansk vielsesattest

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rightway123

HJÆÆÆLP legalisering af vores afghansk vielsesattest

Indlæg af rightway123 » 05.12.2016 09:57:57

Hej æug!!

Vi har modtaget et brev fra statforvaltning om at vi skal legalisere vores afghansk vielsesattest??

Kan det virkelig passe ?? Min mand har fået tysk opholds kort og den tyske ambassde har godkendt fen hvorfor skal den danske også gør det? Hvis den ikke har været ægte så ville min heller ikk få den tyske visum :roll: :roll:

Problemet er at der er ikke en danske ambassade i Afghanistan men i Pakistan?? Og vi kenndwr igen der

Spm er så om vi så kan går forbi rådhus og blive gift i DK der så er der alle de danske stempler på den viselsattest de har bruge for?? :roll: :roll: :roll: :cry:

Hilsen den forvirret mand

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: HJÆÆÆLP legalisering af vores afghansk vielsesattest

Indlæg af mh1 » 05.12.2016 21:25:41

JA, det kan passe. Og Nej, man kan ikke blive gift, når man allerede er det.

Har I ikke fået legaliseret vielsesattesten, før den blev forevist de tyske myndigheder? Hvis den er legaliseret af først de afghanske, dernæst de tyske myndigheder, er der vel stempler både hist og her, som I kan gøre de danske myndigheder opmærksom på - det er nogle hundrede år siden, at hovedsproget for de danske myndigheder var tysk, så mange kan end ikke se, at der står noget på tysk, endsige afkode hvad der står. Prøv at tage en stille og rolig personlig, face to face, samtale med den relevante medarbejder hos statsforvaltningen.
mh
Rådgiver for ÆUG

rightway123

Indlæg af rightway123 » 06.12.2016 18:11:53

Nej det har vi ikke og det har de ikke krævet af os og han har har fået sin visum så det meget mærkeligt :shock: vi lidt bang og sende dem afsted da vi har hørt at folk har oplevet deres breve er blevet væk da de har sendt dem til Afghanistan.

Så nu har vi tænkte os at min mand selv rejser der ned og afl vores vielsesattest til det danske ambassade, min spm er nu så han kan? Vi er flyttet fra Flensburg til DK men han har sin tysk 5 årig opholds kort? Kan eller må han det ? :? :?

rightway123

Indlæg af rightway123 » 07.12.2016 10:18:16

Er der slet ikke nogen herind som kan svar på min spm???? :( :(

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 07.12.2016 17:34:17

Rejse UD kan han til enhver tid. Det sikreste vil være at han rejser via en tysk lufthavn, siden han har det tyske opholdskort endnu. Han burde også kunne komme retur på det.
mh
Rådgiver for ÆUG

Robinvp

Indlæg af Robinvp » 14.12.2016 02:07:13

Kontakt den danske ambassade i Islamabad og spørg til fremgangsmåden.

Vi har også skulle verificere vores vielsesattest selvom DK har givet min kone et turistvisum.
Vi sendte brevet via DHL uden problemmer.

Besvar