Min mand og jeg oensker bedre levevilkaar end vi har her i Brasilien og vi oensker derfor at flytte til DK, igennem EU-regler. Det er rigtig vigtigt for mig at vaere helt sikker paa om jeg har forstaaet proceduren korrekt
Vi er gift og kan derfor rejse til EU begge, for at arbejde i et andet land end DK, right? Jeg har laest noget med opholdskort - er det noget han skal soege inden vi tager herfra for at han kan faa lov til at bo og arbejde i et EUland? PS Brasilien er ikke et visumpligtigt land.
Jeg er med paa alt mht bolig og arbejde (tror jeg hehe), jeg har bare brug for at vide om min mand har ret til at tage til DK under disse 3 maaneders tid, for at besoege min familie, eller om han skal blive i det land vi finder arbejde?
Naar vi saa har boet og arbejdet der i 3 mdr hvad sker der saa? Skal vi soege om familiesammenfoering i DK samme tid som vi flytter til EU eller efter de 3 mdr arbejde?
Paa forhaand tusinde tak! Jeg har nu brugt uger paa at proeve at finde hoved og hale i det her og er vildt bekymret for at goere noget forkert..