Hej
Jeg har brug for en "liste" til hvad jeg skal gøre når jeg kommer til dk . Vi bor pt i et shengengen land manden har fået et 5 års opholds kort . Vi vil søge familie sammenføring efter EU regler i dk
1 skal vi når vi rejser tilbage til dk skal manden så havde en tur /retur billetvtil det EU land vi flytter fra eller bare en enkelt billet ?
2 jeg er lidt forvirret til bolig krav når vi kommer til dk
3 alle gode råd er velkommen da jeg har lidt svært ved at finde hovede og hale i hvad vi gør nu
På forhånd tak
Hjem til Danmark
-
fundiver199
Re: Hjem til Danmark
1) Nej naturligvis ikke. Det er jo meningen, han skal bo i Danmark.
2) Der er ingen boligkrav i EU-reglerne. Du skal bare finde et sted at bo.
3) Du finder et sted at bo og et arbejde eller andet indtægtsgrundlag. Og din mand søger EU-opholdskort hos Statsforvaltningen straks efter, I er kommet hertil.
2) Der er ingen boligkrav i EU-reglerne. Du skal bare finde et sted at bo.
3) Du finder et sted at bo og et arbejde eller andet indtægtsgrundlag. Og din mand søger EU-opholdskort hos Statsforvaltningen straks efter, I er kommet hertil.
-
Bimseline1
Ok jammen det lyder jo heldigvis enkelt . Jeg har fast indtægt så det er på plads Jeg kan ikke huske hvor jeg har hørt det med en retur billet men jeg syntes også det virkede underligt. som jeg forstår det skal vi bare kunne forsørge os selv og vi kan bo hvor vi har lyst men gælder det også hvis man bor hos noget familie ?
Og hvor længe efter man flytter til dk kan man få sin mands fradrag ? Og sidst hvor langtid efter man flytter hjem kan man få det fradrag ?
Og hvor længe efter man flytter til dk kan man få sin mands fradrag ? Og sidst hvor langtid efter man flytter hjem kan man få det fradrag ?
-
Bimseline1
Glemte at spørge men jeg går ud fra at han bare skal vise sit opholds kort i lufthavnen sammen med sit pas han skal vel ikke havde noget visum han er fra et 3 land men vi er gift og bor i et EU land
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Ja, han skal blot vise sit EU-opholdskort, og nej, han behøve ikke visum.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG