Hej..
Når jeg skal ansøge imorgen (forhåbentlig) om FS imorgen.. er det så et krav at min ægtefælle skal være rejst til DK som turist 2 gange?.. Han er rejst ind 2 gange men fordi han fik fornyet sit tyrkiske pas i 2010 så står der kun et stempel med at han er indrejst.. Vil det være et problem?.. vi begge er 24 (og jeg er født og opvokset i DK, han har svensk oph.tilladelse) og alt det andet er der endelig styr på nu.. mangler bare det gamle pas.. kan vi stadig ansøge eller skal vi have fat i passet?
Tak igen..
Indrejse som turist en eller to gange?
Re: Indrejse som turist en eller to gange?
og nårh ja et sidste spørgsmål.. jeg sidder med blanketterne til FS og der står at man skal have kopi af alle sider ink. forside af min ægtefælles pas. Også de tomme sider? fordi hans pas er altså på ca 60 sider...... hvoraf 50 er tomme 
-
fundiver199
Re: Indrejse som turist en eller to gange?
De tomme sider beviser jo, at der ikke er foretaget rejser udover dem, han angiver. Så ja dem vil US givetvis også gerne se. Hvis de skriver "alle sider", så er det det, de mener.
Tilknytningskravet er pr. 15. maj 2012 tilbageført til den form, det også havde frem til 1. juli 2011, og det er derfor ikke længere nødvendigt, at ansøgeren har haft to besøg i Danmark og gennemført et sprogkursus under et af sine besøg, hvis man skal opfylde tilknytningskravet. Nu er det igen tilstrækkeligt, at ansøgeren har haft et enkelt besøg i Danmark.
Tilknytningskravet er pr. 15. maj 2012 tilbageført til den form, det også havde frem til 1. juli 2011, og det er derfor ikke længere nødvendigt, at ansøgeren har haft to besøg i Danmark og gennemført et sprogkursus under et af sine besøg, hvis man skal opfylde tilknytningskravet. Nu er det igen tilstrækkeligt, at ansøgeren har haft et enkelt besøg i Danmark.