Jeg har forsøgt at finde noget info ang. dobbelt opholdstilladelse, men desværre forgæves, så nu spørger jeg her - kunne jo være jeg var heldig!
Hvad jeg mener med dobbelt opholdstilladelse er, hvis en person har opholdstilladelse i et andet land end DK og så søger om opholdstilladelse via familiesammenføring i DK. Mit/mine spørgsmål er så om det er muligt at have 2 opholdstilladelser kørende på samme tid? Eller ville den først opnåede opholdstilladelse blive fjernet til fordel for den nyerhvervede opholdstilladelse - hvis dette er sagen, ville den først opnåede opholdstilladelse blive fjernet så snart ansøgningen om familiesammenføring i DK bliver sat igang eller først når opholdstilladelsen er opnået?
Det blev måske lidt rodet det her, så her er situationen som jeg/vi (min kæreste og jeg) sidder i:
Min kæreste er 26, er født i El Salvador, men flyttede til USA da han var omkring 6-7 år. Da ham og hans mor kom til USA fik hun rodet rundt i de forskellige papirer, hvilket medførte at de ikke fik lavet de rigtige papirer med "permanent residency" osv., så det er de så ved at få lavet nu - MEN deres immigrationskontor har nu taget mere end 2 år (ansøgning blev sendt ind 15. marts 2010) så forhåbentligt sker der snart et eller andet.
Det er måske dumt at gå at vente på, at hans amerikanske opholdstilladelse kommer iorden, da vi gerne vil bo i DK. Men der er jo den regel med at den der vil familiesammenføres i DK gerne skulle have været i DK mindst 1 gang og det kan ikke lade sig gøre før hans opholdstilladelse går igennem i USA, da der ikke er nogen garanti for at de ville lukke ham ind i USA igen efter opholdet i DK uden opholdstilladelsen
Håber der er nogen af jer, der har lidt indput, for vi står ret meget på bar bund her