Hejsa
Nu står jeg i det problem at jeg har alle dokumenter og papire udfyldt til familie sammenføring så de er klar til indlevering. Eller det troede jeg..
Det visser sig så at at jeg mangler udtalelse fra min kommune på at jeg ikke har modtaget socialle yddelser. Og dette dokument er der to uger behandlingstid på. Min hustru har dog mindre end to uger tilbage på sit visum før hun skal tilbage til Amerika.
Kan dette dokument sendes ind til US efter resten af formularen er indleveret?
Indsendelse af dokumenter efter Familie sammenførings papire
-
fundiver199
Re: Indsendelse af dokumenter efter Familie sammenførings pa
Det er en noget risikabel fremgangsmåde, da US har ret til at afvise en ansøgning, hvis der mangler nogle af de nødvendige oplysninger eller bilag, som er angivet i checklisten bagerst i ansøgningsskemaet. Jeg må indrømme, at jeg i jeres situation ville lade konen rejse hjem og så vente med at søge, til de nye regler er trådt i kraft 15. maj 2012. Så sparer I også ansøgningsgebyret på 8.000 kroner, og din kone kan måske nå at arbejde lidt og tjene nogle penge, medens I venter på afgørelsen, i stedet for at gå rundt her i Danmark og trille tommelfingre.
Prøv at troppe op på din kommunes borgercenter og se om de ikke kan hjælpe dig. I Gladsaxe kommune underskriver de blanketten med det samme. Det kræver kun et hurtigt opslag i kommunens registre.
-
solskinsglad
Nogle kommuner ordner det, mens man venter, mens andre kommuner modtager det på borgerservice og derefter videregiver det til en sagsbehandler, der skal udfylde og sende det. Det gælder fx på Københavns Kommune, hvor skrankemedarbejderne ikke udfylder den slags.
Jeg hjalp en veninde med at søge, da jeg var i DK, mens hun var sammen med sin mand. Jeg havde en fuldmagt fra hende og skaffede de to udtalelser. Hun indgav sin ansøgning på den danske ambassade, og jeg afleverede papirerne hos US i Kbh godt en uge efter med henvisning til, at de skulle lægges i hendes sag. De fik opholdstilladelsen inden for tidsrammen.
Jeg hjalp en veninde med at søge, da jeg var i DK, mens hun var sammen med sin mand. Jeg havde en fuldmagt fra hende og skaffede de to udtalelser. Hun indgav sin ansøgning på den danske ambassade, og jeg afleverede papirerne hos US i Kbh godt en uge efter med henvisning til, at de skulle lægges i hendes sag. De fik opholdstilladelsen inden for tidsrammen.
Mange tak for svarene.
Heldigvis blev det ikke et problem, papirene ligger klar til mig til afhentning hos det lokale rådhus i dag.
Heldigvis blev det ikke et problem, papirene ligger klar til mig til afhentning hos det lokale rådhus i dag.