Jeg er gift med filippiner og har en datter. Vi er blevet gift i DK (juli 11) og min datter er godt nok født på Filippinerne (november 11), men skulle alligevel have opnået dansk indfødsret iflg. Indfødsretsloven.
Jeg vil høre om der er en vejledning om hvordan og hvorledes man ansøger fra udlandet med oplyninger om hvilke bilag, oplysninger, garantistillelse(hvem skal dette) m.v., der skal bruges og hvor denne ansøgning skal afleveres og om det også skal ansøges om samføring til min datter, da hun jo allerede er DK-borger eller ansøge som om hun er filippinsk
Vi havde ikke tænkt os at ansøge før der er lavet ændringer i lovgivningen og jeg skal der ud i juni/juli alligevel hvorved jeg jo kunne hjælpe med alt dette og have alle de papir jeg evt. skal levere klar.
Jeg har kunne læse at man ikke mere udsteder pas på konsulaterne i udlandet(bortset fra nødpas og forlænge af gyldighed) - kan jeg stadig få dansk pas til min datter alligevel uden at skal på en ambassade (Kuala Lumpur- Malaysia)