Forlængelse og tilbagerejse tilladelse.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
highline

Forlængelse og tilbagerejse tilladelse.

Indlæg af highline » 15.02.2012 11:14:49

Hej

Har lige et par hurtige spg.

Min kone og jeg, skal snart til at søge om forlængelse af hende opholdstilladelse, fra tidligst i marts måned.

I den forbindelse, vil jeg også søge en tilbagerejsetilladelse,da vi allerede nu ved, at vi vil ud at rejse til hendes hjemland i juli og da jeg ikke forventer at forlængelsen er klar på det tidspunkt. (juli).

1. Er det en god ide at indlever ansøgning om tilbagerejse sammen med ansøgning om forlængelse.?
2. Hvor hurtig tager ansøgning om tilbagerejse, at få godkendt? er det bare en lille formel sag?
3. På ansøgningen om tilbagerejse, jeg fandt på http://www.nyidanmark.dk, står der man skal møde personligt op, er der ikke andre muligheder for aflevering af ansøgning?

pft

Hilsen highline

fundiver199

Re: Forlængelse og tilbagerejse tilladelse.

Indlæg af fundiver199 » 15.02.2012 11:29:02

Udlændingestyrelse har jo meldt ud, at de fremover igen vil kunne overholde deres servicemål for ansøgninger om forlængelse, som er 3 måneder. Så en ansøgning afleveret i marts 2012 burde være færdigbehandlet senest i juni 2012. Og dermed burde der ikke være noget problem ved at tage på ferie i juli 2012.

Udlændingestyrelsen vil givetvis gerne være fri for at behandle overflødige ansøgninger, så mit gæt er, at I vil få at vide, at I kan søge om en tilbagerejsetilladelse, hvis det mod forventning viser sig, at servicemålet ikke bliver overholdt.

Og for at skubbe lidt yderligere på, så kunne I måske ved indlevering af ansøgningen vedlægge et pænt lille brev, hvori I gør opmærksom på, at I planlægger en udlandsrejse i juli 2012, og at I derfor vil sætte meget stor pris på, at sagen er afgjort inden da. Og så bør I selvfølgelig sikre jer, at I afleverer en fuldt oplyst ansøgning med alle de informationer og bilag, som US har brug for.

ÆUG ved fra samtaler med US, at de lægger meget stor vægt på ikke igen at havne i den situation, som de var i sidste sommer, hvor de blev spammet til med ansøgninger om tilbagerejsetilladelser fra alle dem, som - surprice surprice - skulle på ferie i juli eller august. Så lad os nu lige give dem en chance og se, om ikke det lykkes for dem at undgå at gentage det forløb omkring sommerferien 2011, som også for dem har været lidt af et mareridt :wink:

Besvar