fam sameføring med sær barn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mrhess

fam sameføring med sær barn

Indlæg af mrhess » 09.02.2012 17:57:31

er der nogen som ved og som kan hjælpe mig...

jeg har et sær barn og så er mit spørgsmål om der er nogen som ved noget om hvad prossen er og om de skal se tog billetter osv. eller om de bare ringer til min ex og spørger om det er sandt at jeg har samkvæm med min søn...

håber der er nogen som har noget erfaring med dette eller som kan fortælle mig lidt om det.

på forhånd tak
leif

soreng

Re: fam sameføring med sær barn

Indlæg af soreng » 10.02.2012 09:08:48

Jeg kan fortælle hvordan det foregik da jeg og min kone søgte (jeg har også særbørn).

Vi udfyldte selvfølglig alle relevante felter mht hvor ofte jeg så dem osv, og hakkede IKKE tjekboksen af, hvor man siger at man ikke ønsker at børnene skal tages i betragtning. Børnenes mor fik så på et tidspunkt et brev fra US hvor de bad hende om at udfylde basalt set de samme oplysninger og returnere brevet til US.

Så ja, din ex bliver normalt spurgt, så det kan ikke svare sig at "pynte" på noget i ansøgningen. Bare skriv virkeligheden som den er. ;-)

barefeet

Indlæg af barefeet » 10.02.2012 09:10:35

Hej Leif,

min kone og jeg har for nyligt fået dispensation pga. jeg har særbarn her i danmark. I vores tilfælde sendte de bare et brev til min søns mor, hvor de bad hende skrive hvilke dage jeg havde samkvem med min søn. Jeg skulle udfylde det samme i ansøgnings skemaet da vi søgte om FS. Jeg sendte intet andet med.

Søren

barefeet

Indlæg af barefeet » 10.02.2012 09:11:39

Hvor sjovt vi var 2 x Søren der svarede på nøjagtig samme tid :lol:

mrhess

Indlæg af mrhess » 10.02.2012 10:55:45

mange tak for jeres svar. se det beroilger mig jo en del, trode de skulle have billetter osv,,, for sådan noget har jeg ikke gemt overhovdet..

mange gange tak..
leif

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 11.02.2012 12:15:41

min søns far blev aldrig kontaktede :-). Dette fordi jeg have lavede forarbejdet for dem.

1) havde vedlagt kopi af anmeldese af fælles forældremyndighed ( dette skulle man tage stilling til i 2000) her fremgår begge vores underskrifter samt cpr nummer. Jeg ved ikke idag hvad de gør da man jo automatisk får det. men ellers er der vel andre papir evt. omkring faderskabet hvor det fremgår

2) jeg havde udfærdiget et papir selv hvor jeg nøjsom havde skrevet det aftalte samvær ned i mindste detalje hvilket dage han er hvor, hvordan jul og nytår fordeles, hvordan efterårs og vinterferie fordeles samt sommerferie til sidst blev noterede vores navne ( på mor og far) vores cpr nummer. hvor under vi havde skrevet under. Disse to underskrifter kunne de jo tjekke med det andet papir og se de var ens....

Vi søgte fs 9 feb 2011 og svaret fik vi d 10 marts 2011 mindre end 31 dage efter vi søgte, og på intet tidspunkt blev min søns far kontaktede...

Besvar