Hej Maryam
Reglerne er beskrevet under det, der før hed "jeg vil"... og nu er blevet omdøbt til "vejledninger". Og de er desværre meget komplicerede, så jeg kan ikke beskrive dem bedre eller "enklere", end det allerede er gjort der.
De kommende regler er beskrevet i indlæg øverst i forum "lovforslag om nye familiesammenføringsregler sendt i høring". Som der står i det indlæg, er det angivet i lovforslaget, at de nye regler vil træde i kraft 1. juli 2012. Men de vil vel at mærke også gælde for ansøgninger afleveret før den dato, hvis blot ansøgningen ikke har nået at blive færdigbehandlet. Det giver ikke noget særligt klart svar på, hvornår man kan søge og få sin ansøgning behandlet efter de nye regler, men det er der altså desværre ingen af os, der ved noget om.
Jeg vil anbefale, at I venter på de nye regler, og da der kan ske ændringer i lovforslaget, før det er vedtaget, er det nok mest smart bare at læne dig tilbage og vente, og så vende tilbage til forum og/eller ÆUG´s vejledninger senere, når vi ved, præcist hvordan de nye regler bliver, og hvornår de træder i kraft.