Jeg er igang med at undersøge vores muligheder for at evt. søge efter de danske regler nåe de engang i fremtiden er blevet lempet, men jeg er i tvivl om vi overhovedet opfylder tilknytningskravet.
*Jeg er dansk statsborger og har boet i danmark siden 1997 dvs. til marts bliver det 17 år.
*Jeg har fast arbejde på ubegrænset kontrakt og har haft det siden 2007.
*Mine forældre bor her i Danmark også og min bror bor i Se.
*Mine børn har også dansk statsborgerskab, men det er fællesbørn med min udenlandske mand.
*Min mand har sin mor og to søstre i hjemlandet.
*Min mand har været her i Danmark i over to år da vi søgte om familiesammenføring efter eu reglerne.
*Med hinanden taler vi vores eget sprog, men med vores datter (3 1/2 år gammel) kun dansk, da hun ikke kan andre sprog og nægter at lære vores sprog.
Hvad mener I, opfylder vi tilknytningskaravet?
Tilknytningskrav
-
fundiver199
Re: Tilknytningskrav
Umiddelbart ja men det er jo, som US siger det, "en konkret og samlet vurdering fra sag til sag". Det, der ville kunne blive problematisk for jer, var, hvis du havde boet i lange perioder i din mand hjemland - f.eks. fordi I ikke kunne blive FS i Danmark.
jeg har "heldigvis" ikke boet i mands land, har kun været der en enkel gang i 90 dage på turistvisum i 2008 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
HAR din mand opholdskort? I så fald er der vel ingen grund til at søge efter de danske regler? På den anden side er der jo ingen risiko, hvis han har opholdskortet, det bliver jo ikke inddraget, bare fordi han søger om ophold på et andet grundlag.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Nej det har han ikke desværre, vi fik afslag
Det har taget US og IM to år at give os svar på ansøgningen.