kære allesammen...
vi har brug for gode råd og en plan for hvad vi stiller op!
vores drøm er at bo i danmark men er klar på at måske bo i andet euland for en tid.
jeg er dansk statsborger førtidspensionist og bosat i københavn. jeg har bare standart førtidspension ca 12000kr om måneden udbetalt.
min kone er over 24 og det samme er jeg. vi har 2 børn på 12 og 4 år. jeg er kun far til den lille som også er dansk statsborger men vi vil gerne have den store med. min kone og hendes søn er thai. hun har lige gennemgået en stor opration i ryggen og vi er ikke sikre på hun bliver arbejdsdygtig igen men vi håber. hun vil meget gerne studere i danmark. vi har været gift i over 4 år. jeg bor til leje i danmark og vil meget gerne tilbage til samme sted hvis vi altså bliver nød til at bo i andet euland. jeg kunne nok godt arbejde 10/15 timer om ugen for min vens firma hvis det kan hjælpe os.
hvis der er andet info der mangler så skriv.
jeg håber der er nogle der kan hjælpe os jeg har en del problemer med at finde rundt i alle reglerne...
mange tak for jeres arbejde med denne side uden den havde jeg givet op for længe siden.
kærlig hilsen daniel og familie
hjælp til familiesammenføring
Re: hjælp til familiesammenføring
Du spørger ikke konkret nok til at vi kan hjælpe dig.
Kik nu først hos NY I DANMARK eller her på siden under JEG VIL og se hvad der kræves for familiesammenføring,
find formularen til det, kik på det og spørg så igen mere konkret, hvis du ikke selv finder svar eller at I har problemer.
Kik nu først hos NY I DANMARK eller her på siden under JEG VIL og se hvad der kræves for familiesammenføring,
find formularen til det, kik på det og spørg så igen mere konkret, hvis du ikke selv finder svar eller at I har problemer.
Hej Daniel
Dette er ud fra egen erfaring.
Har du en lejebolig er det fint,det du gør er du invitere din kone og barn til danmark på besøg
efter en lille måned vil det være ok at begynde at søge familiesammenføring,dit barn skal have
egen pas,idet du er gift kan barnet få et dansk pas søgt hos dank ambassade ell. konsulat
derved kræves ingen visum til barn,vielsesattest skal fremvises.
Når du så søger familiesammenføring,søger du med dispentation for særbarn,hvilket gør at andre krav fraviges,held og lykke
Mvh.Hoppe
Dette er ud fra egen erfaring.
Har du en lejebolig er det fint,det du gør er du invitere din kone og barn til danmark på besøg
efter en lille måned vil det være ok at begynde at søge familiesammenføring,dit barn skal have
egen pas,idet du er gift kan barnet få et dansk pas søgt hos dank ambassade ell. konsulat
derved kræves ingen visum til barn,vielsesattest skal fremvises.
Når du så søger familiesammenføring,søger du med dispentation for særbarn,hvilket gør at andre krav fraviges,held og lykke
Mvh.Hoppe
Hej igen
undskyld havde ikke læst rigtig
du invitere også din kones store søn ,så søger du familiesammenføring for dem begge på engang
dog skal din kone sørge for at have en dokumentation for at hun alene har forældremyndigheden,det vil sige med faderens underskrift,har hun ikke det,kan I gå ind
på statsforvaltningens hjemmeside.statsforvaltning.dk.gå til forældremyndighed,klik på overdragelse af forældremyndighed og prent blanketten ud,håber dette er til hjælp.
Mvh.Hoppe
undskyld havde ikke læst rigtig
du invitere også din kones store søn ,så søger du familiesammenføring for dem begge på engang
dog skal din kone sørge for at have en dokumentation for at hun alene har forældremyndigheden,det vil sige med faderens underskrift,har hun ikke det,kan I gå ind
på statsforvaltningens hjemmeside.statsforvaltning.dk.gå til forældremyndighed,klik på overdragelse af forældremyndighed og prent blanketten ud,håber dette er til hjælp.
Mvh.Hoppe