F.S. telefon samtale

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mustafaa

F.S. telefon samtale

Indlæg af mustafaa » 31.08.2011 15:46:15

Jeg giftede mig med en pige fra Afrika, og vi sendte vores ansøgning i Maj måned. Jeg har også et særbarn. Jeg fik svar for gebyret efter 5 uger og fik gebyret tilbage. 8 uger sener da jeg ikke havde hørt andet ringede jeg så til F.S. for at høre til sagen. Jeg snakkede med en kvindelig medarbejder hvor jeg spurgte hvordan min sag så ud? Hun svarered "Det er under behandling, det VED du udmærket!" hvor efter hun lagde telefonen på. Efter den samtale er jeg lidt bekymret for min kones sag? har jeg mon sagt noget forket? Er det den behandling alle for eller andre været ud for noget lignene? Vil dette have konsekvens for min sag?

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: F.S. telefon samtale

Indlæg af Durmaz » 31.08.2011 18:56:42

HVis du kikker lidt rundt under dette punkt kan du se der er flere der erfare at US pt ikke overholder deres egene tidsfrister... Fleisher som har skrevet et indlæg herinde under sagsbehandlingstider der overskrides afleverede også i mandags og har intet hørt... Dette set i at andre har fået svar virker som om at nogle af sagsbehandlerne nok er en del bagud... Måske den dame du snakkede med var meget meget stresset :D og det gik ud over dig..

Jeg ved desvære ikke hvordan man forholder sig til når US overskrider deres egene tidsfrister...Måske man skulle gå til pressen :D det ville da skabe lidt negativ omtale af de vilkår vi lever under i dk og så under valgkampen

SKH
Geografisk sted: Uganda/København

Re: F.S. telefon samtale

Indlæg af SKH » 01.09.2011 10:30:36

Jeg synes, det er en god idé at gå til pressen. Men vi bør tage sagsbehandlingssjusk og procedurefejl med.

Vores sag er blevet forsinket pga en sagsbehandlingsfejl, hvor US har forlagt en del af dokumentationen (min tidsubegrænsede lejekontrakt med boligselskabet) og har fejlfortolket resten (min tidligere lejers fremlejekontrakt, hvor de ganske dygtigt overså, at det var min lejlighed, der var fremlejet, og så de altså mener, at jeg nu er hjemløs).

Besvar