Sagsbehandlingstider der ikke overholdes...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fleischer

Sagsbehandlingstider der ikke overholdes...

Indlæg af Fleischer » 31.08.2011 15:41:56

Æv æv æv og æv.... Vi skulle have haft svar i vores sag om familiesammenføring senest. d. 30. august, men vi har intet hørt.

Er der nogle der ved hvor langt bagud de er med sagsbehandlingen????

Det er så frustrende og vi havde virkelig set frem til denne dato, men det eneste der er sket erat vi har fået vores gebyr tilbage.

SKH
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Sagsbehandlingstider der ikke overholdes...

Indlæg af SKH » 01.09.2011 10:34:06

Da min mand afleverede sin del af ansøgningen på ambassaden i Kampala, fortalte de os, at de FS-sager, hvor man ringer og rykker (spørger til sagen), bliver behandlet hurtigere end dem, hvor man bare pænt venter, så det kunne I da prøve.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 02.09.2011 08:11:53

:D Dette kan jeg så fortælle at det ikke helt passer.... vi ringede aldrig og vi fik fs på 29 dage ( fik brevet på den 30 dag)....Det hele handler nok mere om hvilken sagsbehandler man får.

derudover er min fætter fs med sin kone i nu 7 år de ringer heller aldrig og han fortæller at nogle gange går det hurtigt og andre gange længere når de søger forlængelser..Han anbefalede faktisk at vi ikke ringede da de jo evt. kan tænke modsat og lade sagen gå liiiidt langsommer fordi man "pisser" en af

Det jeg tror man skal have i baghovedet PT er at US er ret presset, der har været mange ansøgninger lige op til den nye lov trådte i kræft, smid oveni at der har været ferieperioder og de har sparet lidt på personalet ja så må der jo opstå en lille flaskehalsproblem i en periode..
personlig ville jeg vælge at sende en mail i stedet, hvis man ringer kan man hurtig få en dårlig samtale afhængig af flere faktore...Mens hvis man skriver så kan man vægte sine ord med omho... Samtidlig kan modtageren gøre sig tanker om svaret, det kan man ikke i en tlf... Det svar man får tilbage er jo også lettere at forholde sig til....

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 03.09.2011 02:26:36

Grundlaeggende kommer US altsaa ikke hurtigere gennem deres sagsdynger, fordi man ringer til dem i tide og utide. Jeg mener ikke, at der er nogen grund til at foelge op paa en ansoegning, faar servicemaalet paa 3 maaneder er overskredet.

Fleischer

Indlæg af Fleischer » 10.09.2011 08:30:26

Jeg ringede derind datidsfristen var overskredet og spurgte om de kunne sige noget om hvor lang tid de forventede at være forsinkede... Det kunne de ikke og så var min tanke at jo mere man ringede derind jo mere tid skulle de bruge på at servicere os gennem telefonen og den tid ønsker jeg blot at de bruger på sagen, så jeg ringede ikke mere og afventer nu bare.

Kan til orientering for andre oplyse at de netop har haft aktionsuge derinde og lige nu netop sidder og arbejder med alle de sager der er gået over tiden.... så der er vist ikke andet for end bare stramme ballerrne og vente, men det er rigtigt at de laver et notat når man ringer ind, men beskeden er også at sagerne bliver taget i den rækkefølge de er kommet ind...og de er bagud lige p.t. på grund af et eksplosivt højt antal af ansøgninger fra juni måned (selvfølgelig lige før de nye regler trådte i kraft)

Så tålmodighed er en dyd :D

Besvar