Min kæreste er fra Thailand og jeg har besøgt hende 6 gange i Thailand over snart 2 år og hun har besøgt mig på turist visum 3 gange i år. Så vi har været meget samme i de sidste 2 år. Mit spørgsmål er:
HVORDAN FÅR JEG HENDE NEMMEST TIL DANMARK PERMANENT?
Jeg skal lige sige at:
- Jeg er ved at blive skilt fra min EX (er separeret), men vi bor sammen til huset er solgt og tager os af børnene og arbejder også fint sammen i mit lille firma. Vi har BEGGE ny kæreste så der er ingen problemer der.
- Jeg er selvstændig erhvervsdrivende med et lille handelsfirma.
- Jeg har også et lille smykkefirma i Thailand (2 ansatte) med import til danmark
- Jeg har lidt familie i Sverige og kan forstå /tale svensk.
- jeg har en au pair hvis, kontrakt udløber april 2011
- jeg ejer ud over mit hus med min EX også en lille ejendom med 2 lejemål (dog begge udlejet) indtil juni 2013. I kælderen er der dog en 80 kvm beboelig lejlighed med nyt køkken og toilet, men fordi at det er kælder må det ikke registreres som bolig.
Hvad er den nemmeste metode?
1. SKAL vi gifte os? Det kunne jo være rart at bo sammen ½-1 år inden vi beslutter os.
2. Er det 10 uger vi skal bo i Sverige eller England eller lignende for at hun nemt kan komme ind uden for meget besvær med prøver osv?
3. Kan jeg ansætte hende i mit firma og dermed gøre det nemmere, fx ansætte hende som trainee?
4. Kan jeg ansætte hende som min au pair når vi får solgt huset og jeg er flyttet til min egen bolig? (Min ex og jeg vil have delebørn dvs at de er skiftevis en uge hvert sted)
ja mulighederne mange og problemerne formentlig endnu flere......
Hvem kan komme med det bedste og enkleste forslag til hvordan min kæreste kommer til Danmark og bor permanent?
Håber at høre fra dem af Jer der mener at I kan give mig et godt input. Jeg takker på forhånd for hjælpen
mvh
Jim