Dansk pige vil giftes med marokansk statsborger?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
momsen

Dansk pige vil giftes med marokansk statsborger?

Indlæg af momsen » 15.08.2011 17:52:46

Hej.

Jeg skriver her, da jeg søger svar på hvordan jeg kan blive gift med min kæreste og sammen bo i DK. Og hvilke regler der er omkring det?
Hvor mange penge det koster?
Og om vi overhovedet kan bo sammen, da jeg er på kontanthjælp og har et barn på 3 år.
Håber på svar hurtigst muligt!

BackpackM
Geografisk sted: Hillerød, DK

Re: Dansk pige vil giftes med marokansk statsborger?

Indlæg af BackpackM » 15.08.2011 18:01:23

Umiddelbart er kontanthjælp en hindring for at opnå familiesammenføring, da du i 3 år ikke må have modtaget kontanthjælp/starthjælp forud for ansøgningstidspunktet. Dette skyldes at du skal kunne forsørge din ægtefælle for at få ham til landet.

Det kan muligvis hjælpe at du har et barn på tre år, fordi man kan få dispensation fra de fleste krav når man har et mindreårigt barn, forudsat er det har regelmæssigt samvær med den anden forælder. Eller hvis det har selvstændig tilknytning til DK, hvilket først kommer på tale når det er omkring 6-7 år.

Velkommen herinde i øvrigt. Du kan læse om reglerne øverst på siden under "Jeg vil" - "familiesammenføres".

Mvh Michael

Besvar