Jeg er Thai Q - blev gift i Danmark 24. Juni 2011 med en dansker.
Har ingen eksamen er 45 år - Kan ikke dansk. (Der er en der hjælper mig).
1 Har jeg en chence for at blive godkendt til familiesammenføring efter regler før
01- 07-2011?
2 Har jeg en chance efter regler efter 2011-07-01?
3 Hvad er gebyr før 2011-07-01 og efter?
4 Hvad er det med karantæne, hvis jeg søger familiesammenføring mens jeg er i
Danmark på et turist 90 dage Visum?
5 Vil I råde os til at min mand flytter til Sverige og inviterer mig til Sverige.?
Tak for de råd der måtte komme
Ændringer 1. Juli 2011
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ændringer 1. Juli 2011
1) Måske - Det afhænger af mange ting, du ikke skriver noget om. Læs: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
2) Samme svar.
3) Samlet stiger omkostningerne fra under 10.000 kr. til ca. 30.000 kr. Dertil kommer sikkerhedsstillelse, som stiger fra godt 63.000 til 100.000 kr.
4) Der er ingen karantæne, hvis din ansøgning er reel.
5) Hvis du og din mand ikke opfylder kravene til fs efter danske regler eller kan få dispensation for dem (se på ovenstående link, hvad der kan give dispensation), så ja, men du FLYTTER bare sammen med din mand, du skal ikke vente på en invitation.
2) Samme svar.
3) Samlet stiger omkostningerne fra under 10.000 kr. til ca. 30.000 kr. Dertil kommer sikkerhedsstillelse, som stiger fra godt 63.000 til 100.000 kr.
4) Der er ingen karantæne, hvis din ansøgning er reel.
5) Hvis du og din mand ikke opfylder kravene til fs efter danske regler eller kan få dispensation for dem (se på ovenstående link, hvad der kan give dispensation), så ja, men du FLYTTER bare sammen med din mand, du skal ikke vente på en invitation.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Ændringer 1. Juli 2011
Din mand kan vel dansk, og han må da også have tænkt over, hvad planen er, når han har giftet sig med dig? Hvis I opfylder de nuværende krav og ikke har lyst til at flytte til et andet EU-land, så er det da bare med at få søgt senest på torsdag d. 30 juni. Der er i hvert fald ingen fordele ved at vente med at søge, så det er da bare om at få truffet en beslutning nu.
Spørgsmålet er dog, om I overhovedet kan nå det, for ansøgningen skal også vedlægges forskellige bilag, og nogle af dem tager det tid at fremskaffe. Det gælder i hvert fald for den erklæring, som din mand skal fremskaffe fra kommunen om, at han ikke har modtaget sociale ydelser i 3 år.
Jeg er ikke sikker på, om I overhovedet får lov til at aflevere en ansøgning, hvis den erklæring mangler. Eller også risikerer I måske, at der gives afslag, alene fordi den mangler. Men I har da lov til at spørge Udlændingeservice, om det er godt nok, at din mand fremsender erklæringen hurtigst muligt.
Spørgsmålet er dog, om I overhovedet kan nå det, for ansøgningen skal også vedlægges forskellige bilag, og nogle af dem tager det tid at fremskaffe. Det gælder i hvert fald for den erklæring, som din mand skal fremskaffe fra kommunen om, at han ikke har modtaget sociale ydelser i 3 år.
Jeg er ikke sikker på, om I overhovedet får lov til at aflevere en ansøgning, hvis den erklæring mangler. Eller også risikerer I måske, at der gives afslag, alene fordi den mangler. Men I har da lov til at spørge Udlændingeservice, om det er godt nok, at din mand fremsender erklæringen hurtigst muligt.