familiesammenføringer

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sumus

familiesammenføringer

Indlæg af sumus » 10.03.2011 12:54:12

hej

Jeg er 23 halv og skal søger familiesammenføringer dansk regler

har dansk pas og en lejlighed fast job har jeg

min mand er på turist visum nu

Går til noget dansk undervisning 2 gang om ugen

Men har hørte det med indvandreprøve og gebyr er fri for tyrker

Fordi vi kommer fra tyrkiet

Men den nye regler er ikke vedtaget i vel

vil gerne søger nemlig med den gamle regler

søger om en måned

fundiver199

Re: familiesammenføringer

Indlæg af fundiver199 » 10.03.2011 14:39:28

Da du er dansk statsborger, er I ikke omfattet af de rettigheder, som økonomisk aktive tyrkiske statsborgere har i EU. Dette er helt tilsvarende, at f.eks. tyske statsborgere også har rettigheder i Danmark, som danske statsborgere ikke har, medmindre de forinden har udnyttet deres ret til fri bevægelighed i Tyskland. For jer gælder der derfor de helt almindelige danske regler med både ansøgningsgebyr, indvandringsprøve og alt det andet. For at undgå dette skal du flytte til et andet EU-land, få din mand til dette land, og herefter flytte sammen med ham tilbage til Danmark.

De foreslåede yderligere stramninger med pointsystem og så videre er slet ikke fremlagt i Folketinget endnu, men i det lovforslag, som var i høring i februar 2011, er lovens ikrafttrædelsesdato sat til 1. juli. Så det er vel det, vi må tro på, indtil der evt. sker noget nyt.

Men der kan jo ske meget inden 1. juli. Der kan både nå at blive folketingsvalg, vedtagelsen af loven kan blive forsinket pga. uafklarede forhold omkring diverse EU-dommes indflydelse på retstilstanden, eller flertallet bag forliget kan forsvinde, hvis bare en enkelt af de 90 MF`ere hopper fra.

Besvar