Øh, nu bliver jeg forvirret over de nye regler..
Øh, nu bliver jeg forvirret over de nye regler..
Hej allesammen,
Jeg har prøvet at læse lidt om de nye regler og første vil jeg sige, æv hvor er de bare træls..
For det andet nu bliver jeg i tvivl om de regler også gælder for folk som allerede har afleveret deres ansøgning?
Vi aflevede d.29 oktober.
Venlig hilsen Suza
Jeg har prøvet at læse lidt om de nye regler og første vil jeg sige, æv hvor er de bare træls..
For det andet nu bliver jeg i tvivl om de regler også gælder for folk som allerede har afleveret deres ansøgning?
Vi aflevede d.29 oktober.
Venlig hilsen Suza
You are in thoughts again today as you so often are, & I can not help but wish, sometimes, you were not quit so far.. But life has spots for both of us, & even though we are far apart, you are never any further then right here in my heart <3
Re: Øh, nu bliver jeg forvirret over de nye regler..
Nej, de vil ikke gælde for jer. Derimod vil de gælde, når opholdstilladelsen skal fornyes efter typisk 2 år (højere gebyr) samt i forhold til at få permanent ophold.
Tak for svaret..
Det var dejligt for vi har knap nok de 62.000 kr så 100.000 kr kunne vi slet ikke klar. Da jeg forleden ringede til US fik jeg bare et svar at vi skal vente på brevet. Håber den kommer snart!!
Tak for jeres hjælp, de giver lidt ro i hjertet at vide at der altid nogen der svare hurtig.
Det var dejligt for vi har knap nok de 62.000 kr så 100.000 kr kunne vi slet ikke klar. Da jeg forleden ringede til US fik jeg bare et svar at vi skal vente på brevet. Håber den kommer snart!!
Tak for jeres hjælp, de giver lidt ro i hjertet at vide at der altid nogen der svare hurtig.
You are in thoughts again today as you so often are, & I can not help but wish, sometimes, you were not quit so far.. But life has spots for both of us, & even though we are far apart, you are never any further then right here in my heart <3
Juuupiii
Vi fik brevet i går hvis vi betaler garantien så får min mand opholdstilladelse.
)) Det tog ca. 24 dage for dem at afgøre det. Vi aflevede nemlig fredag d. 29 oktober.
Kæft det var hurtig
Tak for al jeres hjælp alle sammen.
Vi fik brevet i går hvis vi betaler garantien så får min mand opholdstilladelse.
Kæft det var hurtig
Tak for al jeres hjælp alle sammen.
-
Thomas1982
skaanebo skrev:Nej, de vil ikke gælde for jer. Derimod vil de gælde, når opholdstilladelsen skal fornyes efter typisk 2 år (højere gebyr) samt i forhold til at få permanent ophold.
Er det korrekt?
Er det ikke sådan at når midlertidig opholdstilladelse er meddelt, så skal man opfylde 'de oprindelige krav' for tilladelsen for at få forlænget sin opholdstilladelse? Dvs. er man familiesammenført skal forholdet stadig bestå, men altså ikke noget med medborgerskabsprøver og pointsystemer hvis ikke dette var et krav ved den første tilladelse.
<http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ngelse.htm>
Mvh
Thomas
Pointsystemet har intet med forlængelse at gøre.
Det har medborgerprøvenheller ikke.
Det handler om den permanente.
Det har medborgerprøvenheller ikke.
Det handler om den permanente.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
-
fundiver199
Som skaanebo skriver, vil et par, som har fået eller får opholdstilladelse efter de nuværende regler, skulle betale det nye gebyr på 1.700 kroner, når opholdstilladen skal forlænges efter 2 år. Og igen efter 4 år og så videre. Og de skærpede regler for tidsubegrænset ophold, som blev vedtaget i foråret, de gælder også for alle, som ikke har fået tidsubegrænset ophold endnu, uanset hvornår de kom til Danmark.skaanebo skrev:Nej, de vil ikke gælde for jer. Derimod vil de gælde, når opholdstilladelsen skal fornyes efter typisk 2 år (højere gebyr) samt i forhold til at få permanent ophold.
Man skal derimod som hovedregel aldrig opfylde nye betingelser for at få en opholdstilladelse forlænget. Forlængelse handler kun om at kontrollere, at de oprindelige betingelser stadig er opfyldt.
Bemærk at jeg tager et lille forbehold her, hvilket skyldes at jeg ikke kender til alle detaljer i US administration, og måske kan der være nogle helt specielle tilfælde, hvor man vurderer det relevant at stille et krav, som ikke er stillet oprindeligt. Det vil så nok typisk være i situationer, hvor der er givet dispensation.
Men her er vi ude i noget juridisk langhåret noget, som højest berører nogle ganske få mennesker, og som man derfor ikke behøver bruge sin tid og energi på at interessere sig for, med mindre man er advokat og har disse mennesker som klienter.
Men man vil ikke ved en forlængelse pludselig skulle stille dobbelt bankgaranti eller udsættes for en ny pointvurdering eller andre morsomheder. Det tror jeg roligt man kan regne med.