Evt. Afslag..?
Evt. Afslag..?
Hej mit spørgsmål er kan man få afslag i forlængelse på opholdstilladelsen.. Hvis ja på hvilke Grunde?
-
Kasper Jørgensen
Re: Evt. Afslag..?
Ja det kan du, hvis du ikke længere lever op til de krav der blev stillet med din opholdstilladelse. Det være sig hvis du har modtaget kontanthjælp, hvis du har fået ny bolig som ikke lever op til reglerne, hvis ægtefællen ikke har fulgt integrationsprogrammet ved kommunen.
Uha. Min Mand modtager startshjælp. Men forsøgelskravet blev frikendt pga. særbarn.. Altså vi fik dispentation.. Kan vi alligevel vente på et afslag eller hva gør vi?
-
Kasper Jørgensen
Der må jeg være dig svar skyldig, da jeg ikke rigtig har sat mig ind i reglerne for dispensation.
Men mon ikke der er en anden der kender svaret.
Men mon ikke der er en anden der kender svaret.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når du/i fik dispensation, så gælder den stadig, med mindre dit barn i mellemtiden er ophørt med at have normalt samvær med den forælder, det ikke bor hos. Andet ville ikke give nogen mening overhovedet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok tak for svaret. Min barn har aldrig haft samkvem med faren da han ikk er i landet, men fik dog alligevel opholdstilladelse fordi hun havde noget tilknytning i dk..
-
fundiver199
Er der ved meddelelse af en opholdstilladelse dispenseret fra et krav, så vil kravet normalt heller ikke blive gjort gældende, når opholdstilladelsen skal forlænges.
Opholdstilladelsen gives jo "med henblik på permanent ophold", og tidsbegrænsningen har alene det formål, at man får mulighed for at sikre, at de oprindelige betingelser er opfyldt ikke bare på ansøgningstidspunktet men også i den tid, som gør, indtil den gøres tidsubegrænset.
Har man fået særbarnsdispensation, skal man derfor ikke 4 år senere leve op til en masse nye krav, bare fordi ens barn i mellemtiden er fyldt 15 år eller blevet kørt over af en lastbil.
Opholdstilladelsen gives jo "med henblik på permanent ophold", og tidsbegrænsningen har alene det formål, at man får mulighed for at sikre, at de oprindelige betingelser er opfyldt ikke bare på ansøgningstidspunktet men også i den tid, som gør, indtil den gøres tidsubegrænset.
Har man fået særbarnsdispensation, skal man derfor ikke 4 år senere leve op til en masse nye krav, bare fordi ens barn i mellemtiden er fyldt 15 år eller blevet kørt over af en lastbil.
Det lyder rart.. Tusind tak for hjælpen..