Forlængelse af pas på den tyrkiske ambassade.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Maja1987

Forlængelse af pas på den tyrkiske ambassade.

Indlæg af Maja1987 » 08.11.2010 17:55:26

Min mand skal have hans pas forlænget for at vi kan søge om familiesammenføring og jeg har før snakket med ambassaden som sagde at det ikke var noget problem og at vi ville få passet tilbage samme dag. Men dag jeg så ringede i dag for at høre om man skulle have en tid fortalte vedkommende jeg snakkede med at min mand ikke kan få forlænget hans pas når han er her på visum. Det kan da ikke passe? Jeg syntes jeg har hørt folk herinde har fået det gjort.
Nogen der har været igennem det der kan fortælle hvordan de bar sig ad?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forlængelse af pas på den tyrkiske ambassade.

Indlæg af mh1 » 08.11.2010 21:29:33

Tjah, jeg husker da i hvert fald også nogle indlæg om forlængelse af pas, i forbindelse med ansøgning om fs - men det er måske det, der skal til, for at konsulatet gør det.
I flg. hjemmesiden er reglen:
"Danimarka dışından gelecek şahısların pasaport temdit işlemleri için :
• Durumlarının çok acil olması ve Türkiye’ye seyahat etmeleri gerekliliği şartı, (örneğin uçak bileti)
• İkamet ettiği ülkede sisteme kayıtlı olması,
• Nüfus cüzdanınızın aslı
• Pasaportunuzun aslı,
• (Erkekler için) Askerlik tecil veya terhis belgesi,
• İkamet ettiği ülkenin çalışma ve oturma kartı,"

Altså, for dem,der kommer fra et land uden for DK, skal der som hovedregel være tale om en akut situation, og at personen skal til Tyrkiet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Sena

Indlæg af Sena » 10.11.2010 21:10:20

Du har vist talt med en der ikke kender reglerne så godt.. Min mand fik sin pas forlænget da han var her som turist.. Vi skulle dog bare sende en papir fra us, hvor der står at vores sag er under behandlig.. Det kan fx være jeres kvittering fra Us.. Så jeg synes du skal snakke med dem igen hvis du ikke allerede har gjort det...

Maja1987

Indlæg af Maja1987 » 10.11.2010 21:27:19

Tak for svar.
Min mand har ringet og snakket med dem og det er korrekt at man skal have denne kvittering fra us før man kan få den forlænget. Men det kan jo nok lade ig gøre :)

Besvar