Hvad sker der når garantien er sendt til kommunen?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betoncirkeline

Hvad sker der når garantien er sendt til kommunen?

Indlæg af Betoncirkeline » 09.08.2010 17:51:44

Hej alle.

Vi har modtaget brev om sikkerhedsstillelse og har også sendt garantien til kommunen. Er der nogle der lige kan fortælle, hvor lang tid der går før vi hører mere? Og er det US der sender et brev? Og først derefter skal vi selv tage kontakt til kommunen?

Håber nogle lige kan svare:-)

Coper

Re: Hvad sker der når garantien er sendt til kommunen?

Indlæg af Coper » 09.08.2010 21:30:43

Betoncirkeline skrev:Hej alle.

Vi har modtaget brev om sikkerhedsstillelse og har også sendt garantien til kommunen. Er der nogle der lige kan fortælle, hvor lang tid der går før vi hører mere? Og er det US der sender et brev? Og først derefter skal vi selv tage kontakt til kommunen?

Håber nogle lige kan svare:-)
I dit brev fra US fremgår det at kommunen har 3 uger til at behandle garantien, hvilket er noget værre sluder, siden garantierne er absolut ens, og ganske ukomplicerede for folk som arbejder med dem.

Du kan ringe til din kommune og spørge om der er mulighed for en hurtigere behandling, men de har officielt 3 uger til behandlingen, og det betyder for nogle kommuner, at det skal tage 3 uger...

Hermes2005

Indlæg af Hermes2005 » 11.08.2010 09:19:36

ja de har officielt 3 uger til at sende et brev til US om at garantien lever op til reglerne. Men i mit eget tilfælde sendte de brevet afsted dagen efter. så det behøver ikke altid lige tage 3 uger. Der er nok meget forskel fra kommune til kommune og fra tid til anden

Tulle
Geografisk sted: Herlev DK
Kontakt:

Indlæg af Tulle » 12.08.2010 19:26:46

Hej
Jeg sidder lige og bliver i tvivl
det er da banken der sender papirene til kommunen ik ? eller er det noget jeg selv skal gøre ?

Min bank har i dag sagt god for at stille garantien men jeg skal føret ned i banken i næste uge og skrive under da jeg skifter bank samtidig så derfor er der en masse der skal underskrives.

Hilsen Trine

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 12.08.2010 19:54:06

Hejsa Tulle.

Jo det er banken der sender garanten til kommunen, så de kan godkende den. Og så sender kommunen den videre til US.

Jeg ringede til US i går for at høre, om de havde modtaget papirene fra kommunen, og det havde de to dage efter jeg havde skrevet under i banken. Så det gik stærkt. Nu afventer vi så bare lige noget tilbagemelding fra US.

Mvh.
BC

Tulle
Geografisk sted: Herlev DK
Kontakt:

Indlæg af Tulle » 12.08.2010 19:58:27

Betoncirkeline skrev:Hejsa Tulle.

Jo det er banken der sender garanten til kommunen, så de kan godkende den. Og så sender kommunen den videre til US.

Jeg ringede til US i går for at høre, om de havde modtaget papirene fra kommunen, og det havde de to dage efter jeg havde skrevet under i banken. Så det gik stærkt. Nu afventer vi så bare lige noget tilbagemelding fra US.

Mvh.
BC

Mange tak, troede lige at jeg havde overset noget.

Trine

Besvar