hej alle, siger tak for jeres støtte og hjælp...
Jeg har hørt at vi ikke må få sociale ydelser, efter min mand har fået opholdstilladelse(da han kan få svært ved at folænge sin opholdstilladelse), men da jeg er på su og har ikke stillet bankgaranti..tænker jeg om at få boligstøtte fra kommunen, regnes også som et sociale ydelse?...kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg skal bare være sikker.
tak på forhånd
sociale ydelser?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: sociale ydelser?
Du kan roligt søge boligstøtte, det gives efter en helt anden lovgivning 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
det var super
tak for hjælpen
-
fundiver199
Hvis du ikke har stillet bankgaranti, så må der jo være givet dispensation i jeres sag, og så er der vel heller ikke stillet noget forsørgelseskrav??? I det lange brev, som din mand har fået fra US, står der præcist, hvilke betingelser der er knyttet til hans opholdstilladelse i Danmark. Så I må finde brevet frem og læse det grundigt igennem.
Hvis der alligevel er stillet et forsørgelseskrav til dig, så kan du læse under ”jeg vil… familiesammenføres”, hvad det præcist indebærer. Som det fremgår af teksten, så er SU og boligstøtte ikke sociale ydelser, og det er derfor ikke en del af et evt. forsørgelseskrav, at du ikke må modtage disse ydelser.
Hvis der alligevel er stillet et forsørgelseskrav til dig, så kan du læse under ”jeg vil… familiesammenføres”, hvad det præcist indebærer. Som det fremgår af teksten, så er SU og boligstøtte ikke sociale ydelser, og det er derfor ikke en del af et evt. forsørgelseskrav, at du ikke må modtage disse ydelser.