steincke skrev:Nu har jeg modtaget e-mail, der siger at min elskede ægtefælle kan komme til DK.

Det har været meget læreri.
Når jeg nu får papirerne om bankgarantien, får min ægtefælle så først besked når man har fuldført bank garantien, eller får hun meddelelse om at vi har fået FS og kan hente tilladelsen når bankgarantien er ok?
Hvor lang tid går der evt. efter at bankgarantien er stillet, til ambassaden får besked?
Fra du har modtaget brevet om at der skal stilles bankgaranti, er der 3 ugers frist til at banken kan lave papirarbejdet.
Derefter er der yderligere 3 ugers frist til at kommunen kan lave det papirarbejde, de skal lave, og give Udlændingeservice besked.
Når så Udlændingservice har modtaget besked fra kommunen, kan der gå de 1 - 2 uger du taler om.
Men andre har oplevet, at ambassaden har lagt beskeden hen i en bunke, og at der skal rykkes nogle gange for at få udleveret opholdstilladelsen.
Det kan derfor være en ide, dels at følge op på, om banken har sendt besked til kommunen, om kommunen har sendt besked til Udlændingeservice og om Udlændingeservice har modtaget besked fra kommunen.
Sagsbehandleren hos Udlændingeservice har jo desværre kun telefontid 3 timer om ugen, så det må du forsøge at planlægge, så du kan ringe til vedkommende i telefontiden.
Men telefonvagten på det telefonnummer, der står i brevet, kan sagtens svare på, om beskeden er modtaget i Udlændingeservice.
Når så Udlændingeservice har bekræftet, at der er givet besked til ambassaden, kan du give din kone besked, så hun kan begynde at kontakte ambassaden.
Det er en mindre eksamen i projektledelse, at gennemføre sådan noget.