Hvad så nu?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
gulabese
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

Hvad så nu?

Indlæg af gulabese » 26.03.2010 16:45:25

Hej alle i dette skønne forum

Bankgarantien blev afleveret på kommunen i går og de lovede at sende den afsted med det samme, så det håber jeg:-)

Men ville bare høre om hvor lang tid der der normalt plejer at gå fra US får udtagelsen fra kommunen og til at de sender brev om at man nu kan komme og få sat opholdstilladelsen i passet.?
Bankgarantien skulle gælde fra den 09.04..

styx32

Re: Hvad så nu?

Indlæg af styx32 » 26.03.2010 17:20:50

Der kan gå rigtig længe.

Jeg ventede ca 14 dage før kommunen tog sig sammen og ca 4-5 kald til kommunen for at få dem til at gøre noget.

Mit bedste bud er at rykke dem hvis ikke der er sket noget indenfor 1 uge.

SELG

Indlæg af SELG » 26.03.2010 20:19:53

Jeg afleverede også mit brev i fredags til kommunen og jeg gjorde det at jeg afleverede det personligt til den ansvarlige og fik ham til at skrive dato navn og tlf på mine kopier så jeg vidste hvem jeg skulle kontakte hvis der ikke skete noget inden der var gået en uge fordi han sagde til mig at det hele så fint ud og han nok ville sende udtalelsen fredag eftermiddag eller mandag så jeg giver det til næste mandag og ringer så til US og hører om de har modtaget noget ellers ringer jeg til kommunen og rykker men jeg giver det højst 14 dage så tropper jeg op på kommunen og henter brevet personligt og aflevere det selv til US. hvis der ikke er sket noget inden.
Jeg har forstået det sådan at når US modtager udtalelsen så kontakter de ambassaden i det pågældende land og de kontakter så selv ægtefællen og kalder ham ind så han kan få sit stempel i passet og hvis jeg ikke tager fejl så har han vist 6 måneder til at rejse ind i DK. Jeg synes fundiver nævnte noget omkring det under et andet emne.

maXjolt

Indlæg af maXjolt » 29.03.2010 09:55:20

Hmm, det får mig til at tænke på, hvor lang tid der mon så går fra US har modtaget udtalelsen fra kommunen til man hører noget fra dem, typisk ?
Jeg fik f.eks. bekræftet fra US at de modtog brevet mandag sidste uge, men de ville ikke love noget udover den dato, de sagde i min kones kvitteringsbrev (20. april), hvilket virker som lang tid for bare endeligt at bevilge opholdstilladelse...

Er der nogen, som har eksempler på responstider der, eventuelt ? :D

gulabese
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

Indlæg af gulabese » 30.03.2010 10:55:28

Jeg har i dag ringet til US og fik fat på en meget venlig medarbejder som oplyste mig at de har modtaget udtagelsen fra kommunen den 26/03, og jeg afleverede garantien til kommunen den 25/3, så det er gået stærkt. :D
Medarbejderen oplyste desuden at hun regner med at det så kke varer så længe før vi så hører fra dem. Krydser fingre for det, da der i vores kvitteringsbrev stod at vores sag ville være færdigbehandlet senest den 3/7.

Besvar