Indtægt..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
talal

Indtægt..

Indlæg af talal » 23.03.2010 20:04:52

Hej jeg vil gerne vide om hvor meget man skal tjene i måneden, for at kunne have sin hustro i Danmark? Er 15.000 kr nok, før skat?

Kan man godt søge visum efter vielsen via sverige?
Kan man ringe et sted for hurtigere svar?

Venlig hilsen
Omar.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Indtægt..

Indlæg af dotGusten » 23.03.2010 22:50:38

talal skrev:Hej jeg vil gerne vide om hvor meget man skal tjene i måneden, for at kunne have sin hustro i Danmark? Er 15.000 kr nok, før skat?
Hvis du mener, det er muligt at leve for 15.000 før skat, så er det nok. Men prøv lige at lægge et budget med alle udgifterne hver måned, og se om der er penge til husleje, mad, transport, tøj etc.

Prøv at kigge på anbefalingerne fra dette sted:
http://www.banktorvet.dk/artikler/raadi ... noegletal/
talal skrev: Kan man godt søge visum efter vielsen via sverige?
Hvis du er dansk statsborger, har du mulighed for at benytte EU retten til arbejdskraftens fri bevægelighed. Læs mere i menuen under "Jeg vil ..."

fundiver199

Re: Indtægt..

Indlæg af fundiver199 » 23.03.2010 23:14:21

talal skrev:Hej jeg vil gerne vide om hvor meget man skal tjene i måneden, for at kunne have sin hustro i Danmark? Er 15.000 kr nok, før skat?
Hvis du tænker på reglerne, så stilles der ingen krav til størrelsen af din indkomst. Til gengæld stilles der krav om, at du ikke må have modtaget sociale ydelser i 12 måneder, og du skal stille bankgaranti på 62.231 kroner. Se "jeg vil... familiesammenføres".
talal skrev:Kan man godt søge visum efter vielsen via sverige?
Et visum er noget, som gives til et kortvarigt feriebesøg på højest 3 måneder. Måske tænker du på opholdstilladelse? Se "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig"
talal skrev:Kan man ringe et sted for hurtigere svar?
Nej ÆUG har desværre ikke rådgivning pr. telefon p.t. Men du kan få rådgivning pr. email under "kontakt". Men det er hurtigere at skrive her i forum, hvis det drejer sig om mere generelle spørgsmål.

Besvar