hello
-
Mariakazmi
hello
hej spørger lige dumt når man søger fs man er gift i udlandet skal man bare udlevere vielse attest på engelsk i dk ?
Re: hello
nå - det lader til, at du ikke fik løst problemet idag ved at henvende dig til US.
men svaret på dit spørgsmål må være, at nej man skal ikke udlevere sin vielsesattest - men en kopi af den originale vielsesattest (og oversat til engelsk eller dansk af autoriseret translatør - hvilket sansynligvis også inkl. en legalisering). Men da jeres original jo er på engelsk skal den jo ikke oversættes - igen til engelsk eller dansk.
men svaret på dit spørgsmål må være, at nej man skal ikke udlevere sin vielsesattest - men en kopi af den originale vielsesattest (og oversat til engelsk eller dansk af autoriseret translatør - hvilket sansynligvis også inkl. en legalisering). Men da jeres original jo er på engelsk skal den jo ikke oversættes - igen til engelsk eller dansk.
Re: hello
Jeg kan høre det er blevet til et lille problem for dig. Bor du her i københavn området? Så synes jeg nemlig du skal tage din vielses attest (original) med det brev du har fået fra US og gå ned til dem. Så de kan se at der ikke er nogen attest på et andet sprog. Jeg selv er gift i marokko og min attest var skrevet på arabisk. Jeg fik den oversat til engelsk og afleverede begge dele med ansøgningen (kopier ikke originalerne) både den arabiske og engelske.