Hader den danske bank!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mariakazmi

Hader den danske bank!

Indlæg af Mariakazmi » 18.03.2010 19:44:53

Hej jeg har været kunde hos den danske bank i over 15 år har god økonomi fast arbejde men mangler lige præcis de 62.000 til bankgarantien.
Jeg kontaktede min bank og de sagde at jeg ikke kunne låne penge til en garanti da det ikke var noget de gik med til jeg sku selv have de 62 så kunne de frosse pengene i de 7 år... hmmm
Jeg kontaktede flere banker jyske bank sagde at hvis min far gik med til at vise nogle papire på hans andelsbolig eller bil ku det være de vil sige JA men nu er jeg i tvivl hvad skal de med hans papir de kan da ikke beholde dem ? hvad skal jeg gøre har nogen råd ? min far vil gerne hjælpe mig men han vil jo ikke udlevere sine papire til banken ??? Hilsen den sure

fundiver199

Re: Hader den danske bank!

Indlæg af fundiver199 » 18.03.2010 20:04:27

Måske mener banken, at de gerne vil have din far til at stille sikkerhed for lånet i hans bil eller andelslejlighed? Det lyder som om, du og banken måske har misforstået hinanden??

Mariakazmi

Indlæg af Mariakazmi » 18.03.2010 20:52:01

Tak fundiver :)

D kan godt passe at vi har taget fejl men kan du råde mig til hvad jeg skal gøre ? kan banken ikke bare få min fars underskrift at han stiller sikkerheden ?
vil de beholde hans papire ? kender du noget til d ? Hilsen maria

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 18.03.2010 21:35:34

Nej, Banken vil da ikke beholde nogle af din faders papirer - men de vil jo gerne at nogle papirer på, at han har værdier nok til at kautionere for dit lån. Men hvis det alligevel er din far der skal være garant for lånet - hvorfor får I så ikke bare oprettet garantien i din fars bank?

(Alt andet lige vil jeg da under almindelige omstændigheder mene, at en bank ikke vil bede om at se diverse papirer, når beløbet ikke er større end det er).

maXjolt

Indlæg af maXjolt » 19.03.2010 08:27:05

Hejsa

Hvis jeg må have lov at anbefale noget, så ville jeg anbefale dig at få lavet en anfordringsgaranti i stedet for en deponeringskonto, da du på denne måde IKKE låner pengene og derfor IKKE behøver at betale renter af dem.
Hvis din far ikke har noget imod at kautionere, kan dette eventuelt løses vha. et pantebrev i hans andelslejlighed såfremt banken ikke synes hans personlige kaution er nok.
Jeg har også haft fat i jyske bank ifm. min kones opholdstilladelse, og VED at det er en mulighed der at få lavet en anfordringsgaranti.
Jeg valgte dog sydbank (som nævnt i en anden tråd her, af andre årsager) til sidst.

Ved en anfordringsgaranti tjener du dog heller ikke renter på de penge, som er stillet som garanti - modsat en deponeringskonto, hvor renter påløber - men mon ikke de bliver modvejet af de renter du ville betale på et lån ?

Jeg havde også selv danske bank før (som jeg også nævnte i din anden tråd), så det lader til at de bare er grådige/ugidelige der, hehe :-P

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 19.03.2010 09:38:09

@Maria

Det lyder, som om I har aftalt med banken, at din far skal kautionere for lånet. Det betyder, at banken om nødvendigt kan hente pengene hos din far, hvis du er ude af stand til at betale. Og det er klart, at når en person kautionerer, så vil banken også vide, hvor kreditværdig denne person er, lige som de gerne vil vide, hvor kreditværdig selve låntageren (dig) er. Hvis din far er bistandsklient og ikke ejer en rød reje, så har banken jo ingen glæde af, at han kautionerer, og så vil de formentlig ikke yde dig noget lån. Hvis du var kreditværdig nok til selv at låne pengene, så ville en kautionist nemlig slet ikke komme på tale.

Og det er naturligvis derfor, at de skal se dokumentation for din fars indkomst såvel som hans formueforhold. Typisk vil banken skulle se lønsedler og den seneste årsopgørelse fra skattevæsenet. Men da en bil eller en andelslejlighed ikke fremgår af årsopgørelsen, så det er helt naturligt, at disse formueaktiver også skal dokumenteres, hvis de kan have betydning for bankens kreditvurdering.

Der er således intet mystisk eller usædvanligt i bankens krav, og der er ikke tale om, at din far skal aflevere originale papirer til banken, men blot om at de skal se dem og/eller have en kopi.

Mariakazmi

Indlæg af Mariakazmi » 19.03.2010 21:20:29

Tusind tak for jeres svar jeg vil prøve at kontakte jyske bank på mandag og se om de kan hjælpe mig min far vil gerne give mig 30.000 kroner til garanti men mangler stadig de 32.000 det kan være banken bliver intresseret i mig som kunde :( who knows Hilsen maria

Besvar