At jeg stiller disse spørgsmål, er på baggrund af at man oplyser noget og samtidig gør det modsatte, som tilfældet var i tilknytnings kravet, som jeg havde ret i, ikke skulle gælde i vores tilfælde.
"Afstikker" i betingelserne.
"Afstikker" i betingelserne.
Godt nyt, vi fik ændret vores afslag til godkendelse og er fritaget for tilknytnings kravet. Mit spørgsmål er om der er nogen der kender til, om US finder andre ting, som kan fortolkes, inden for fast bolig: Her har jeg købt hus på 133 kvm for ca. 10 år siden. Tænkte at US måske syntes at det er for "kort" tid jeg har ejet et hus. (Kun et spørgsmål
). Jeg har arbejde, er der nogen regel der siger at man skal have fast arbejde i en vis periode? Bank garantien vil være i orden.
At jeg stiller disse spørgsmål, er på baggrund af at man oplyser noget og samtidig gør det modsatte, som tilfældet var i tilknytnings kravet, som jeg havde ret i, ikke skulle gælde i vores tilfælde.
Evig glad og lykkelig gift
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: "Afstikker" i betingelserne.
Der stilles ikke krav til hvor længe man har haft boligen. Der stilles blot betingelse om fremvisning af enten en tidsubegrænset lejekontrakt (for lejeboliger) eller andelsbevis/skøde for anden bolig.
Der stille ligeledes ikke krav om, at du skal have et job. Ellers ville eksempelvis pensionister være udelukket fra at opnå familiesammenføring. Der er kun krav om, at du ikke må have modtaget en social ydelse, eksempelvis kontanthjælp, indenfor de seneste 12 måneder. Understøttelse fra A-kasse samt sygedagpenge betegnes ikke som en social ydelse.
Der stille ligeledes ikke krav om, at du skal have et job. Ellers ville eksempelvis pensionister være udelukket fra at opnå familiesammenføring. Der er kun krav om, at du ikke må have modtaget en social ydelse, eksempelvis kontanthjælp, indenfor de seneste 12 måneder. Understøttelse fra A-kasse samt sygedagpenge betegnes ikke som en social ydelse.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Re: "Afstikker" i betingelserne.
Tak for svaret. Jeg håber det er på den måde, for vi fik afslag på et grundlag af tilknytnings kravet, men US meddelte at der stod "kan" i teksten og ikke "skal", så man valgte fra US at bruge tilknytnings kravet, i vores tilfælde, til at afvise FS, hvor man i andre tilfælde fravælger den og giver FS, som jeg forstod på samtalen med US.
Når jeg stiller spørgsmålet som jeg gør, er det mere om der er nogen der har kendskab til, at der er et enkelt lille ord i de 3 andre betingelser (bolig, indkomst og bank), som man ønsker at bruge, til at give afslag på noget som man egentlig ikke kan give afslag på, som mit tilfælde med tilknytnings kravet.
Når jeg stiller spørgsmålet som jeg gør, er det mere om der er nogen der har kendskab til, at der er et enkelt lille ord i de 3 andre betingelser (bolig, indkomst og bank), som man ønsker at bruge, til at give afslag på noget som man egentlig ikke kan give afslag på, som mit tilfælde med tilknytnings kravet.
Evig glad og lykkelig gift